La Diputació de Castelló reforça les gaiates com a referents de la Magdalena
La Diputació de Castelló reforça les Gaiates com a referents de les Festes de la Magdalena. Davant la proximitat de l’inici de festes, el president del Govern Provincial, Javier Moliner, ha rebut avui als representants de les comissions i la Federació de Gaiates en el Palau Provincial per conèixer com afronten les festes i comunicar-los el suport del Govern Provincial als monuments a través de diverses iniciatives dirigides a reforçar el seu paper en les festes fundacionals de Castelló. D’una banda, la Diputació continua finançant les bandes de música que acompanyaran les gaiates en la desfilada i ja ha aprovat les bases d’ajudes per eficiència energètica a cada comissió. Per una altra, la Diputació llança una innovadora iniciativa adreçada a divulgar i reforçar els monuments com a part fonamental de les festes amb els trens magdaleners de la Diputació.
El president Moliner ha destacat després de la reunió amb els representants de les gaiates que “som plenament conscients que les gaiates són l’epicentre de les festes de la Magdalena, que són els guardians que durant tot l’any treballen preparant el monument, fent presentacions, preparant a les seves comissions, i des del Govern Provincial volem estar al costat de la gent de gaiata, de la gent que durant tot l’any treballa perquè les festes de la capital surtin el millor possible “.
Moliner ha explicat que “col·laborem amb ells fent que els monuments siguin cada dia més eficients amb la incorporació de noves tecnologies d’il·luminació que consumeixi menys i que doni més possibilitats a la vistositat del monument, i també treballant amb ells perquè la desfilada de gaiates de diumenge sigui el més lluït possible, incorporant un altre element del que ens sentim molt orgullosos com són les bandes de música de la província, que poden acudir acompanyant les gaiates, pagades pel Govern de la província i contribuint a que tota la província faci seves les festes de Castelló “.
trens magdaleners
Per primera vegada en la història, i després proposar-s’ho a la Junta de Festes de Castelló, la Diputació posa a l’abast de tots els castellonencs i visitants dos trens magdaleners que recorreran a través de cinc rutes dels monuments gaiaters de la ciutat de Castelló.
Així, i de forma totalment gratuïta, tots els ciutadans podran fer ús d’aquest servei des de dimarts 6 i fins al divendres dia 9 de març de 19 a 22 hores amb punt de sortida al carrer Rafalafena davant del lateral de l’edifici de Subdelegació del Govern.
Bandes de Música en la Desfilada de Gaiates
La Diputació finançarà amb 25.000 euros, a través d’un conveni de col·laboració amb la Federació de Gaiates, de les bandes de música de la desfilada de gaiates que acompanyen a les 19 comissions en la seva nit més màgica, en la qual han mostrat el treball de tot un any mentre sona sense parar el Rotllo i la Canya.
Cal assenyalar que dese l’any 1945 la tradició marca que fossin les agrupacions musicals de la província, i fora d’ella, les que amenizasen la comitiva. A l’propiciar la Diputació aquesta recuperació, les 20 bandes de música que actuaran són de la província de Castelló, totes elles formades per entre 40 i 50 músics de la província.
eficiència Energètica
La Diputació de Castelló impulsa l’eficiència energètica en les gaiates de Castelló com a part del seu suport a les festes i tradicions de la província, i especialment amb la col·laboració en la millora de les festes de la Magdalena, declarades Festes d’Interès Turístic Internacional.
D’aquesta manera, amb aquests ajuts per un import de 28.500 euros (1.500 euros per comissió) la Diputació contribueix a la implantació de criteris d’eficiència energètica als monuments com a gran símbol de les festes fundacionals de Castelló. El termini de presentació de sol·licituds de les ajudes conclou el proper divendres, 2 de març.
Informació i Foto: http://www.dipcas.es