Cultura

La Diputació de Castelló recrearà l’hort que en el segle XIV va tindre el Papa Luna

Informació i Foto: http://www.dipcas.es

La Diputació de Castelló recrearà l’hort que al segle XIV va tenir el Papa Lluna al Castell de Peníscola per enriquir encara més la visita a l’emblemàtic monument històric. Es tracta d’una de les propostes que estudia el Govern Provincial per implementar en 2018 de cara a seguir dotant de valor afegit l’experiència turística i cultural de la visita del que és el monument històric més emblemàtic de la província de Castelló.
El vicepresident provincial i diputat de Cultura, Vicent Sales, ha explicat que “estem estudiant diverses propostes per seguir posant en valor cadascun dels racons del que és el monument castellonenc més visitat i la imatge turística més emblemàtica de Castelló com a part de l’ambiciosa aposta que vam iniciar amb el Pla Director del Castell. Hem actuat a la rehabilitació dels espais interiors del Castell, seguirem fent-ho recuperant el millor aspecte dels seus elements arquitectònics, però volem anar més enllà i recuperar també l’aspecte que llavors tenien els jardins del parc d’artilleria amb aquest hort “.
A través de la recreació d’aquest espai, el visitant podrà conèixer les espècies autòctones que conreava el Papa Lluna per fer les seves tisanes, descobrint i posant en valor un aspecte més d’aquest històric personatge.
“Ampliar la visita del monument amb aquest nou espai enriqueix l’experiència de traslladar el visitant al castell de fa centenars d’anys, amb l’aspecte de la seva vegetació, les aromes que llavors es respiraven i tot el que ens ajudi a conèixer i comprendre la vida a la fortificació d’aquells temps “, ha conclòs el vicepresident.
Per a això, la Diputació ha encarregat un estudi per conèixer al detall les espècies botàniques que s’han de conrear en aquest espai d’acord al moment històric que correspon.
Prop d’un milió d’euros d’inversió en 2018
La Diputació de Castelló invertirà un total de 869.857 euros en la rehabilitació del Castell de Peníscola durant el proper any per donar l’impuls definitiu a aquest edifici històric com a emblema del turisme provincial d’acord al Pla Director que la Diputació està implementant amb una inversió de 4 , 5 milions d’euros.
Les actuacions més destacades entre les que emprendrà la Diputació l’any que són les que tenen a veure amb les obres de condicionament del Saló Gòtic, la Capella i el Saló del Conclave i Masmorres. Amb això, enriquirà encara més el recorregut de visita del monument que ja ha vist ampliada la seva part museística i de visita amb la rehabilitació d’espais inèdits com les dependències papals, amb un notable èxit de visites.
Tancarà el 2017 amb el doble de visitants
Totes les millores empreses per la Diputació de Castelló amb el Pla Director han redundat en un espectacular augment de les visites al castell, fins a arribar a duplicar-se en els últims dos anys.
“La previsió que tenim és la de superar els 310.000 visitants aquest any amb una recaptació d’1,1 milió d’euros per venda d’entrades, mantenint tota la política de preus reduïts amb descomptes socials aplicats a totes les tarifes”, ha especificat Sales.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint