Cultura

La Diputació de Castelló presenta el llibre sobre l’artista castellonenc Pere Ribera ‘La vehement imaginació ensonyada’

El vicepresident primer de la Diputació i diputat de Cultura, Vicent Sales, ha participat aquesta tarda a la presentació del llibre ‘Pere Ribera. La vehement imaginació ensonyada ‘escrit per Antonio José Gascó Sidro que ha tingut lloc al Saló de Recepcions del Palau Provincial. Amb la publicació d’aquesta obra, la Diputació ha propiciat la creació d’un estudi i catàleg que suposa un recorregut per la trajectòria professional i vital del pintor i escultor de la Vall d’Uixó. Des dels seus inicis als anys setanta, en un viatge cap a l’abstracció, l’oníric i l’experimentació amb els materials i les tècniques, fins a les darreres obres d’un artista en contínua evolució.

El vicepresident Sales ha assegurat que «és per aquesta província un orgull comptar amb persones amb el talent de Pere Ribera, i des de la Diputació posem en valor i divulguem el treball realitzat per aquest reconegut artista. És part de la nostra obligació com a Govern Provincial difondre l’activitat dels nostres artistes i donar a conèixer la seva trajectòria com a part de la nostra cultura. No només acollim exposicions i les promovem en els pobles, sinó que a més a través de la impremta de la Diputació contribuïm a difondre la seva obra, posar-la en valor i donar-la a conèixer. A més, en aquest cas amb la inestimable tasca i talent d’Antonio Gascó, amb uns textos que igualen en talent a la imatge que il·lustra aquest fantàstic llibre amb l’evolució d’un artista que té molt a dir «.

Sobre l’autor

Nascut a Vall d’Uixó el 1958, Pere Ribera està considerat en l’actualitat com un dels grans exponents de l’art de la Comunitat Valenciana desenvolupant la seva activitat artística en el camp de la pintura, l’escultura i el gravat.

Ha coordinat les accions: I, II i III Trobada Internacional d’Art i Pau al Museu de la Pau de Vall d’Uixó a Castelló, I Trobada Internacional d’Art i Pau al Museu de la Pau de Guernica al País Basc, i, II i III Edició de l’Art del Residu al Parc Ribalta de Castelló. A més, realitza escultures performance, xerrades i tallers en diferents centres educatius pel que fa a aquests temes.

 

 

 

Informació i Foto: Diputació de Castelló

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint