La Diputació de Castelló internacionalitza «Castelló Escenari Esportiu»
La Diputació de Castelló va a intensificar els seus esforços per internacionalitzar la seva aposta pel turisme esportiu com a eix vertebrador del desenvolupament del territori i generador de noves oportunitats econòmiques i d’ocupació a la província a través de ‘Castelló Escenari Deportivo’. Així, durant la setmana que va a participar en dues de les fires més importants del món entre les especialitzades en turisme esportiu: Unibike Madrid (del 21 al 24 de setembre) i Berlin Vital (del 21 al 23 de setembre).
El diputat provincial d’Esports, Luis Martínez, ha explicat que «després de comprovar els excel·lents beneficis que suposen els esdeveniments esportius en els nostres pobles, ara és moment de fer un pas més enllà i donar-li una altra dimensió més internacional a aquest treball. Volem que l’esport sigui una llançadora més al nostre turisme internacional, i tenim virtuts naturals i d’equipament com per aconseguir situar a Castelló com el que és, el millor escenari esportiu durant tot l’any «.
Fructífer programa de treball
L’àrea d’Esports de la Diputació al costat del Patronat Provincial de Turisme ha dissenyat un complet programa de treball per sengles fires per tal d’aconseguir els millors resultats. Seran més d’una vintena d’actes entre reunions amb clubs i federacions, trobades amb organitzadors d’esdeveniments i presentacions. «No hem deixat res a la improvisació. Anem a les fires a treballar, a aprofitar que en elles es congrega l’elit esportiva tant de clubs, empreses com d’esportistes professionals així com d’empreses turístiques, i aprofitarem la seva presència per atreure a la província millors notícies de la mà del turisme esportiu «, ha indicat Martínez.
Intensificar el camí iniciat a Chamonix
Cal tenir en compte que el treball que desenvoluparà aquests dies la Diputació tant a Madrid com a Berlín intensifica el ja iniciat pel president Moliner fa tot just dues setmanes a Chamonix amb la designació oficial de Castelló com a seu del Campionat del Món de Trail 2018 amb la Penyagolosa Trails.
En aquest sentit, el diputat d’Esports ha incidit que «totes aquestes accions responen a una estratègia especialment marcada pel president Moliner per fer de l’esport un eix vertebrador i de desenvolupament per a la nostra província. Aconseguirem que milers de persones vingudes de tot el món coneguin Castelló a través de l’esport, amb el que això suposa de beneficis per als nostres pobles. Només amb la Penyagolosa Trails com a competició del Campionat del Món es preveu l’arribada de 3.000 persones, i hem d’aconseguir que aquest flux de turistes es multipliqui «.
Més de 3 milions d’euros d’inversió en matèria esportiva
El treball estratègic que la Diputació de Castelló està duent a terme en matèria esportiva a la província es tradueix en el fet que aquest any inverteixi 3 milions d’euros de manera directa en la divulgació, organització i reforç de les centenars de proves esportives que se celebren durant tot l’any a tot el territori castellonenc així com a l’atracció de nous esdeveniments.
A això, a més, cal sumar-li la important inversió realitzada des de l’àrea de Turisme a l’hora de promocionar el turisme esportiu a Espanya i en mercats europeus com França, Anglaterra o el centre d’Europa amb una inversió superior als 1,5 milions d’euros per estar present en fires turístiques especialitzades.
Informació i Foto: http://www.dipcas.es