CulturaGastronomiaPolítica

La Diputació de Castelló incorporarà aquest estiu el producte turístic Castelló Ruta de Sabor a l’oferta provincial amb 162 empreses adherides

Aquest serà el primer estiu en què el producte turístic gastronòmic i agroturisme Castelló Ruta de Sabor de la Diputació s’incorpori a l’oferta turística provincial i, amb ell, 162 experiències relacionades que ampliaran i milloraran el posicionament de Castelló com a destinació turística gastronòmic internacional de primer nivell. Un treball que el Govern Provincial ha enfortit especialment després de la presentació, a la fi de 2018, de la creació d’aquest producte turístic que era l’últim pas per consolidar una xarxa provincial de productors, empreses turístiques i municipis nascuts a partir de la posada en valor de la gastronomia castellonenca i la seva difusió per convertir-la en generadora d’oportunitats de futur en els pobles de Castelló. Així són ja gairebé 300 productes els que conformen la marca.

El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha explicat que «vam arribar aquest estiu havent consolidat aquesta terra com una destinació gastronòmica de primer nivell internacional i ajudar-vos a donar el sato professional que mereixeu. És difícil que cada productor aconsegueixi fer-se en els lineals amb les grans marques, estar en les millors taules o ser protagonistes en les grans fires. Però junts, sota el paraigua d’aquesta marca llançadora, ho hem aconseguit, tot i ser una marca jove de només quatre anys de vida «.

S’ha creat una de les marques gastronòmiques més potents d’Espanya

I és que cal tenir en compte que Castelló Ruta de Sabor ja és una de les marques gastronòmiques més potents d’Espanya, amb 119 productors i 162 empreses de producte turístic, «prop de 300 motius per venir a gaudir d’aquesta iterra, enamorar a través del gust i les emocions i tornar. La capacitat de sumar noves oportunitats a l’territori és enorme, ja que aquesta ruta gastronòmica genera el reclam perquè persones vinguin a visitar-nos, consumeixin els productes i generin tot un seguit de riquesa al voltant d’aquests centres productius, els nostres comerços i establiments «, ha indicat el diputat que més ha assegurat que «Castelló Ruta Sabor s’ha consolidat com la nostra gran plataforma per sumar noves oportunitats a aquesta terra, amb més promoció internacional, formació, recursos per a la innovació, rutes turístiques i garanties perquè la qualitat en la taula segueixi sent la nostra ensenya «.

Castelló Ruta de Sabor i l’evolució de productors adherits

L’any 2014, la Diputació de Castelló va posar en funcionament la marca Castelló Ruta de Sabor, amb la col·laboració del Col·legi Oficial d’Enginyers Agrònoms de la Comunitat Valenciana, amb l’objectiu de fomentar el consum dels productes autòctons entre els castellonencs i generar noves oportunitats per a petits productors gastronòmics.

14 van ser les primeres empreses agroalimentàries que van conformar aquest ambiciós projecte promogut per la govern provincial. Després de les successives adhesions, en l’actualitat compta amb 119 productors certificats per a fer ús d’aquesta marca com a element diferenciador de la màxima qualitat dels productes autòctons, i entre tots ells sumen prop de 300 productes.

Olis d’oliva, aigües minerals, carns i embotits, cerveses artesanes, fruites, hortalisses i fruits secs, licors, melmelades, productes forners i de rebosteria, peix i marisc, formatges i derivats lactis, torrons, vins, tòfones i bolets, cafès, ous … i fins a productes ecològics, formen part de la marca Castelló Ruta de Sabor.

Llançament de producte turístic i evolució d’empreses adherides

A l’octubre de 2018, la Diputació va presentar les primeres 115 empreses de la província de Castelló com a ambaixadores de la marca de productes Castelló Ruta de Sabor.

El llançament del producte turístic de Castelló Ruta Sabor suposar, per primera vegada a la província, paquetitzar de forma coordinada amb tots els agents implicats, una xarxa d’experiències turístiques vinculades a la gastronomia. Conjuntament, es va dur a terme la presentació del primer gastromapa de la província de Castelló, una nova eina de promoció turística per als pobles a través de la marca de productes locals gastronòmics i la seva situació a la província, que suggereix al visitant un conjunt d’experiències turístiques que van des de visitar vinyes, tastar saborosos plats en els restaurants, conèixer el procés productiu de formatges o olis o reconèixer en el patrimoni històric dels municipis aquesta tradició gastronòmica

Agències, allotjaments, gastrobars, restaurants, comerços, mercats, centres d’interpretació, oficines de turisme, indústries agroalimentàries visitables, llotges visitables, pesca turística i productors agroramaders formen part d’aquesta vessant del projecte que, després de les noves adhesions dutes a terme el 14 de maig de 2019, sumen un total de 162 empreses de la província que aposten pels productes elaborats en aquesta.

 

 

 

Informació i Foto: Diputació de Castelló

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint