DestacatEducacióPolítica

La Diputació de Castelló i l’UJI signen un conveni per a donar suport a les dones rurals emprenedores

El president de la Diputació de Castelló, José Martí, i la rectora de la Universitat Jaume I (UJI), Eva Alcón, han signat un conveni de col·laboració a través del qual la institució provincial destinarà 12.000 euros per finançar el programa ‘Dones emprenedores a l’entorn rural de la província de Castelló: Diagnòstic dels obstacles i facilitadors de la seva emprenedoria i benestar durant el present exercici econòmic.

El programa de l’UJI té com a objectiu realitzar un diagnòstic dels obstacles i facilitadors (personals, socials, econòmics-financers, digitals) que s’han trobat a les dones emprenedores a l’entorn rural de la província de Castelló, i la seva relació amb el benestar daquestes dones.

Així mateix, es pretén adoptar les mesures apropiades per modificar els patrons socioculturals de conducta assignats en funció del sexe i/o gènere, a fi d’eliminar prejudicis, usos i costums de qualsevol índole.

Martí ha manifestat que “la situació de les dones rurals és més precària que als entorns urbans per la persistent desigualtat agreujada per la bretxa digital”, per la qual cosa des de la Diputació de Castelló “aspirem a empoderar aquestes dones perquè puguin reclamar les seves drets, el lideratge, les oportunitats i les eleccions, i participar en el disseny de lleis, polítiques i programes”.

Per part seva, la rectora de l’UJI ha manifestat «la importància de potenciar aquests espais de col·laboració institucional amb un clar enfocament: contribuir a la millora social, en aquest cas de les dones emprenedores en entorns rurals». En aquest sentit, Alcón ha subratllat la importància que «la investigació que es genera a l’UJI permeti dissenyar accions i desplegar polítiques públiques que contribueixin a una transformació social responsable».

Les dades

En el projecte interessa, principalment, les dones emprenedores que viuen en municipis rurals de mida petita, entesos com els que posseeixin una població resident inferior als 5.000 habitants i estigui integrat al món rural.

A Espanya, les dones són el 48,8% de la població rural (de municipis de menys de 5.000 habitants) el 2019. A més a més, aquestes dones rurals són el 12% del total de dones del país. Una província amb xifres molt semblants a la mitjana és la de Castelló, on les dones són el 48,7% de la població rural.

A més, el mercat laboral del medi rural es caracteritza per una taxa d’ocupació baixa (que s’accentua en el cas de les dones), una forta assalarització i una marcada tercerització. De fet, hi ha una discriminació salarial de gènere: les dones estan sobrerepresentades als rangs salarials entre els 400 i els 1.000 euros, mentre que els homes ho estan entre els 1.001 i els 1.400 euros, així com una masculinització de l’empresariat rural.

Informació i Foto: Diputació de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint