La Diputació de Castelló i l’AVL se sumen a la campanya escolar ‘Salvadors de Paraules’ per a la defensa i promoció del valencià
La Diputació de Castelló, al costat de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, un any més ha participat en la desena edició de la iniciativa didàctica ‘Salvadors de Paraules’ que ha posat en marxa el Col·legi Carles Salvador de Castelló per a la defensa i promoció de la llengua valenciana. Com a resultat d’aquest innovador projecte, el Govern Provincial i el màxim òrgan regulador del valencià han editat el conte ‘El meu primer campament’, a través del qual es presenten les paraules valencianes, poc conegudes o usades només per la gent gran, que els alumnes han decidit salvar i posar en valor.
En aquest emotiu acte, en què també ha participat el president de l’AVL, Ramon Ferrer, Moliner ha destacat que «per als que volem la nostra llengua, ens un veritable orgull comprovar com les noves generacions de castellonencs són capaços de mantenir viva la flama del valencià a través de grans iniciatives, referents en l’àmbit educatiu valencià com ‘Salvadors de Paraules’.
Així mateix, el president provincial ha transmès a l’alumnat d’infantil i primària que «estem orgullosos de vosaltres, dels que continueu amb el llegat del mestre Carles Salvador per defensar i posar en valor la nostra identitat com a poble valencià».
Ferma aposta pel valencià
Cal recordar que el Govern Provincial porta a terme una aposta ferma per la promoció de l’ús del valencià en la província a través de les línies d’ajuts, l’edició de llibres en valencià i diverses activitats culturals i literàries com el concurs de narrativa en valencià Josep Pascual i Tirado. «Treballem, igual que va fer el mestre Carles Salvador i de la mateixa manera que fan els nostres estudiants, perquè mai s’aturi la llarga vida de les nostres paraules valencianes», ha postil·lat Moliner.
Informació i Foto: http://www.dipcas.es