La Diputació de Castelló ha ajudat a 699 persones a millorar la seva qualificació per trobar una ocupació en l’últim trimestre
Fins 699 persones desocupades s’han pogut beneficiar, durant els últims tres mesos de la variada oferta formativa que ofereix el Servei de Promoció Econòmica de la Diputació de Castelló per millorar la seva qualificació i poder trobar una feina. Així, han estat fins a 67 els cursos i tallers impartits pels especialistes dedicats a conciliar les necessitats de les empreses demandants de treballadors amb la capacitació dels desocupats a la província de Castelló.
El Programa de Formació en Competències Professionals, inclòs en el Pla Provincial de Formació i Intermediació laboral, està dividit en àrees segons el sector professional i té com a finalitat millorar les competències professionals de les persones aturades mitjançant tallers formatius adaptats al món laboral. La Diputació apropa aquests serveis a través dels Centres CEDES i els 122 ajuntaments adherits a l’Estratègia Provincial de Foment de l’Ocupació, l’Emprenedoria i la Promoció Econòmica, d’aquesta manera s’aconsegueix apropar els recursos d’ocupació a tots els veïns de la província.
El diputat responsable de l’àrea de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, ha assegurat que «gràcies a l’esforç d’empresaris, emprenedors i treballadors, la determinació del Govern Provincial i l’estratègia provincial de la Diputació de Castelló, a la província de Castelló estem en el camí correcte de la creació d’ocupació. L’atur s’ha reduït, en els últims sis anys de més de 81.000-38.033 aturats. Aquestes dades positives també es reflecteixen en el nombre de cotitzants a la Seguretat Social, que al juliol van créixer en 3.221 per comptar amb un total de 231.165 treballadors en la província «.
Entre els cursos més demandats, es troben: Carnet de carretons elevadors; Formació en igualtat; Curs de prevenció de riscos laborals; Monitor / a de menjador escolar; Xarxes socials i marca personal; Ofimàtica bàsica, mitjana i avançada; Anglès per al sector turístic i comercial, i Atenció al client presencial i telefònica, tant en hostaleria com en turisme, entre d’altres.
Amb 138 alumnes en total, repartits en 10 convocatòries, el de Carnet de carretons elevadors ha estat el curs més popular, seguit de la formació de Monitor / a de menjador escolar, que s’ha dut a terme en set ocasions amb un total de 112 participants. A més, també han provocat força interès el Taller de Coaching per al Desenvolupament Personal i Cinc Eines Clau per a l’Ocupació, entre altres.
La Diputació està acreditada pel Sistema Nacional d’Ocupació
Cal recordar que la Diputació de Castelló és Agència de Col·locació autoritzada pel Sistema Nacional d’Ocupació. Aquest servei està dirigit a persones tant en situació d’atur com en millora d’ocupació facilitant-una ocupació adequada a les seves característiques i també dóna suport a empreses i empresaris / es en la gestió d’ofertes d’ocupació i la preselecció de candidats per aquests.
L’Agència, que compta amb una base de dades de més de 17.000 candidats, ha gestionat durant aquests últims tres mesos 8.875 candidatures per a les 946 ofertes de feina rebudes de les empreses gestionades pel servei de prospecció d’ocupació. A més, s’han realitzat més de 1.095 atencions i assessoraments en ofertes de treball i orientació laboral. D’altra banda, 109 candidates s’han acollit al Programa de Millora d’Empleabilidad per a Dones i altres 63 usuaris han participat en el Programa de Formació a la Carta.
Nous cursos a partir del setembre en els CEDES
A partir de setembre, la Diputació de Castelló torna a oferir a totes les persones interessades, nous cursos dins la seva oferta formativa, tant des dels Centres CEDES com en els diferents ajuntaments de la província que s’han adherit als plans de formació a través de l’Estratègia Provincial. Tota la informació a https://peconomica.dipcas.es/
«Des del govern provincial seguim redoblant esforços i el nostre objectiu està centrat en ajudar a que tots els castellonencs puguen tenir una feina de qualitat i a millorar les oportunitats de creixement i riquesa a tota la província», ha destacat Aguilella.
Informació i Foto: Diputació de Castelló