La Diputació de Castelló dóna suport al col·lectiu veneçolà de la província amb una moció per la defensa de la democràcia al seu país
«Des de la Diputació volem donar suport als més de tres mil veneçolans que viuen a la província de Castelló en la seva lluita per la llibertat i la democràcia. Hem registrat aquesta moció perquè el Govern d’Espanya reconegui a Juan Guaidó com a legítim president d’acord amb la legalitat constitucional i participarem en la concentració que hi ha convocada a les sis de la tarda de demà a la plaça Maria Agustina de Castelló en suport a aquesta llibertat i democràcia que estan reclamant els veneçolans que viuen a la nostra província »
Cal assenyalar que la moció, registrada avui pel Grup Popular de la Diputació, proposa reconèixer al president de l’Assemblea Nacional de Veneçuela, el diputat Joan Guaidó, com a president encarregat de la República, tal com estableix la Constitució veneçolana en vigor. També liderar en el si de la UE aquest procés de suport a la transició democràtica mitjançant la conformació d’una posició comuna en aquest sentit, i l’acompanyament per a la celebració d’unes eleccions lliures i amb garanties al país, de conformitat amb la seva pròpia legislació constitucional.
El text demana a més col·laborar amb els diferents organismes i organitzacions internacionals per pal·liar la gravíssima crisi humanitària que, com a conseqüència de la Dictadura en els últims anys, estan vivint els ciutadans veneçolans i que comporta la vulneració dels més bàsics drets humans.
Informació i Foto: Diputació de Castelló