La Diputació de Castelló consolida el cinema com el millor aliat turístic amb la convocatòria del VII Concurs Cortometrando
El vicepresident primer de la Diputació i diputat provincial de Cultura, Vicent Sales, ha anunciat l’aprovació de les bases del concurs per tal que tots els interessats puguin presentar els seus projectes fins al proper 15 de juny. Sales ha fet èmfasi en “l’excel·lent acollida que està tenint aquesta iniciativa, tant en els municipis de la província com en el sector cineasta castellonenc. La consolidació d’aquesta convocatòria fa que ja sigui molt més coneguda entre els professionals, la qual cosa garanteix a més una major difusió de les peces. Una cosa que ja hem aconseguit amb els anteriors participants, que han portat els seus treballs a desenes de festivals de l’àmbit nacional i internacional, amb el benefici que això suposa també per als pobles “.
Cal recordar que els sis curtmetratges fruit d’aquest concurs s’estrenaran a la Gala Provincial Cortometrando i, a partir d’aquest moment, podran presentar-se en quants certàmens i festivals desitgin els seus creadors, cosa que afavoreix la promoció dels municipis de la província.
L’únic concurs provincial amb ajudes a la producció
Entre els aspectes més ben valorats per aquesta iniciativa del president Moliner, figura que ‘Cortometrando’ s’estigui consolidant com l’únic festival de caràcter provincial de curtmetratges que preveu ajudes a la producció per als finalistes, atenent amb això a una de les principals dificultats dels cineastes castellonencs a l’hora de dur a terme els seus projectes.
És important a més assenyalar que el curtmetratge guanyador tindrà un premi de 1.800 euros en concepte de despeses de distribució d’un any. En la mateixa gala es lliurarà un Premi del Públic resultat de les votacions de tots ls assistents a l’acte amb una dotació de 800 euros.
Recepció de projectes fins al 15 de juny
El termini per a la recepció de projectes finalitzarà el 15 de juny d’aquest any, i els projectes guanyadors es comunicaran en la segona quinzena del mes de juny. Els curts guanyadors hauran d’estar finalitzats abans del 30 de setembre de el 2019.
Cal recordar a més que la participació està oberta a tots els productors, guionistes i directors de cinema nascuts o residents a la província de Castelló, i es valorarà especialment que l’equip de rodatge compti amb un equip humà de la província de Castelló.