CulturaPolítica

La Diputació de Castelló conclourà la instal·lació de l’òrgan de Sant Mateu en el seu compromís amb la posada en valor del patrimoni sacre

La Diputació de Castelló farà possible amb una inversió de 30.250 euros que l’Associació Cultural Orgue de Sant Mateu s’acabi la instal·lació de l’òrgan en l’Església Arxiprestal del municipi d’acord al seu compromís amb la posada en valor del patrimoni sacre de la província com a generador de noves oportunitats. El vicepresident primer i diputat de Cultura, Vicent Sales, ha conegut en primera persona quin és l’estat en què es troba la instal·lació de l’instrument per a la qual aquest col·lectiu porta anys recaptant fons.

“El treball que ha realitzat aquesta associació és exemplar, recuperant l’òrgan per l’església, i permetent amb això tota una completa programació cultural tan important per dinamitzar el municipi. Des del Govern Provincial estem convençuts del potencial que té el nostre patrimoni cultural i històric per ajudar els pobles a generar noves oportunitats turístiques i culturals i és per això que ens hem compromès a aquesta important col·laboració per concloure aquest important treball “, ha assegurat el vicepresident .

En aquest sentit, Sales ha posat èmfasi que “estem molt orgullosos del nostre patrimoni i treballem per optimitzar el seu potencial per als pobles. El cas de Sant Mateu és un exemple d’això, però treballem per tota la província per aconseguir-ho. Sense anar més lluny, fa uns dies va concloure l’exposició La Llum de la Memòria a Jérica i Caudiel que ha portat a prop de 50.000 visitants a aquesta zona de l’Alt Palància “.

Cal assenyalar que l’Associació Cultural Orgue de Sant Mateu va començar aquest projecte el 2006, recuperant amb això la música d’orgue en una església que originàriament comptava amb aquest instrument. Ara, amb la instal·lació completa de l’òrgan gràcies a aquesta col·laboració de la Diputació, la Arxiprestal de Sant Mateu enriquirà encara més el seu ja de per si atractiva visita com una autèntica joia del gòtic valencià.

Recuperació del patrimoni per generar noves oportunitats

I és que cal tenir en compte que la Diputació de Castelló manté com un eix estratègic la posada en valor, recuperació i divulgació del patrimoni històric i artístic com a actiu al servei dels municipis de cara a dinamitzar-turísticament i ajudar-los a generar noves oportunitats de desenvolupament futur.

A més, tal com ha recordat el vicepresident, “la continuada actuació restauradora de la Diputació comporta de manera intrínseca un alt contingut d’orgull de pertinença al territori, ja que la recuperació i manteniment d’aquestes obres i d’aquests edificis incideix directament en el manteniment i recuperació de la història dels pobles, en el coneixement de la seva trajectòria històrica i, per tant, en l’arrelament de la seva gent al seu territori. Estem molt orgullosos del nostre patrimoni i fem d’ell un actiu de futur “.

 

 

 

Informació i Foto: Diputació de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint