La Diputació de Castelló concedirà l’Alta Distinció de la Província al VillarrealCF
La Diputació de Castelló concedirà l’Alta Distinció de la Província al Vila-real Club de Futbol per la seva ser molt més que un exemple esportiu i empresarial i portar la promoció dels valors de Castelló per tot el món. Per la seva banda, Manuel Borja-Villel, Ariadna Edo, Fernando Bovaira i Miguel Medina Candel seran distingits el proper 3 de març a la solemne celebració del Dia de la Província amb el mèrit a les Arts, Esports, Innovació i Solidaritat, respectivament. Així ho ha anunciat aquest matí el president provincial, Javier Moliner, després de comunicar-ho a tots els grups polítics de la Diputació en Junta de Portaveus.
Moliner ha explicat que “fa quatre anys que vam donar vida a aquests premis amb un objectiu clar: mostrar al món les històries de les que ens sentim orgullosos i que representen els valors humans que han fet gran a aquesta terra. Hem premiat l’esforç, la trajectòria, el talent, la solidaritat i la creativitat d’aquelles persones i institucions que amb el seu treball han fet de Castelló un lloc millor per viure. Alguns són noms coneguts, altres són anònims per a la majoria però herois per als seus. Aquesta és la màgia de Castelló, capaç d’oferir grans coses al món i fer-nos sentir admiració pel que som i fem “.
El president de la Diputació també ha fet especial èmfasi que “des del primer moment, amb aquests premis hem volgut fer justícia amb aquells noms als quals Castelló els devia una línia en la seva història. I ho fem per donar-los el merescut reconeixement dels castellonencs, però també per aprendre amb l’exemple i cimentar amb aquests valors una província de futur i d’oportunitats, més orgullosa de la seva gent i dels seus 135 identitats. el proper 3 de març serà un dia per demostrar i reconèixer, una vegada més, allò del que som capaços en aquesta terra “.
Alta Distinció – Vila-real Club de Futbol
“La quarta Alta Distinció que concedeix aquesta Diputació recau en una de les marques més internacionals de la nostra terra i de la que més orgullosos ens sentim. Una marca que aconsegueix cada cap de setmana encongir el cor de desenes de milers de castellonencs i aficionats de tot el món “, ha explicat el president per anunciar que” l’Alta Distinció recaurà en el Vila-real Club de Futbol, el club esportiu que més lluny arriba i que millor promociona els valors de Castelló per tot el món. Un exemple d’humilitat, esforç i orgull per aquesta gran terra de Castelló “.
El president ha desgranat a més alguna de les xifres de la trajectòria esportiva del club. “18 temporades a Primera Divisió, subcampió de Lliga, semifinalista de la Champions League i Europa League, més de 20.0000 abonats, pedrera formada per 37 equips i més de 500 jugadors i jugadores formant-se en els valors esportius, en la constància i en l’esforç i el treball en equip “.
Moliner ha posat l’accent en els valors que transmet el Vila-real per a ser mereixedor d’aquest solemne reconeixement. “El Vila-real transmet al món l’orgull de pertànyer a la província referent mundial de la ceràmica, donant nom al seu camp; transmet al món l’orgull de pertànyer a una terra diversa i única, amb 135 identitats i tradicions úniques, mitjançant el projecte Endavant Província, i transmet al món l’orgull de pertànyer a una terra plena de talent, amb gent valenta i solidària, donant suport als esportistes, equips i proyectyos solidaris qu evelan per una terra amb més oportunitats per a tots “.
Mèrit a les Arts – Manuel Borja-Villel
“El mèrit a les Arts recau en una celebritat de l’art contemporani, principal responsable de la trajectòria reeixida del Museu Nacional Reina Sofia. El seu director, el borrianenc Manuel Borja-Villel. És un orgull per a aquesta terra que darrere d’un dels principals espais artístics del món, darrere de la salvaguarda i exposició del llegat artístic de la humanitat estigui el talent d’un castellonenc “.
Mèrit Esportiu – Ariadna Edo
La medalla al mèrit esportiu recau en una esportista que als seus 19 anys ha estat capaç de sumar un bronze en els Jocs Paralímpics de Rio 2016, quatre bronzes al Mundial de Natació Paralímpica de Mèxic, dos bronzes en el Campionat d’Europa 2016 i bronze al Mundial de Glasgow, a més de diversos títols nacionals i autonòmics.
“Ariadna ha demostrat al món que l’esforç i la constància poden amb qualsevol adversitat. És la història de superació d’una castellonenca que davant diagnòstic d’una malaltia genètica va respondre anant a entrenar amb més ganes, més il·lusió i més coratge, lluny de tirar la tovallola “, ha destacat el president.
Mèrit Innovador – Fernando Bovaira
Fernando Bovaira, de la Vall d’Uixó, ha produït pel·lícules tan conegudes com ‘Mar Adentro’, ‘Lucía i el Sexe’, ‘Els Altres’, ‘La Llengua de les Papallones’ o ‘Obre els Ulls’, sent l’únic castellonenc que compta amb un Oscar de Hollywood per la seva producció de Mar Endins.
“És un orgull per a aquesta terra que algunes de les més importants produccions espanyoles i americanes portin un tros de Castelló. Fernando aporta la frescor, la creativitat i el caràcter innovador que defineix a aquesta terra i la seva gent”.
Mèrit Solidari – Youcanyolé
La distinció al mèrit solidari recau en l’ONG Youcanyolé, que presta assistència sanitària en llocs com Tanzània, Ghana, Etiòpia o Kenya.
“La medalla al mèrit solidari recau en un equip humà que un dia va decidir aprofitar el seu coneixement i talent en el camp de la medicina per ajudar a aquells per als quals la salut és un luxe en un exercici d’autèntica generositat liderat pel doctor morellà Miguel Medina Candel. La concessió d’aquest premi vol ser un reconeixement a aquest exemple d’entrega als altres i de dignificar els valors socials i humans tan necessaris avui en dia “, ha destacat el president Moliner.
Cal assenyalar que aquests reconeixements han estat comunicats a tots els grups polítics en Junta de Portaveus aquest mateix matí i han de ser aprovats oficialment pel Ple de la Diputació del pròxim mes de febrer.
Informació i Foto: http://www.dipcas.es