La Diputació de Castelló amplia amb l’helisuperfície de Catí la xarxa provincial per a l’evacuació mèdica urgent als pobles
El diputat provincial de Bombers, Luis Rubio, ha assegurat que “des del Govern Provincial som conscients de la importància vital d’aquestes instal·lacions en la resposta a emergències en els llocs més inaccessibles”.
Rubio ha recordat que “ha estat una obsessió per a nosaltres el intentar que la província de Castelló tingués la millor xarxa de helisuperfícies, ja que som conscients que una orografia com la nostra en els temps de resposta en el món rural moltes vegades per mitjans convencionals per carretera comptem amb serioses dificultats i enteníem que les helisuperfícies són una forma d’atendre emergències especialment sanitàries amb uns temps de resposta que no excedeixen els 15 o 20minuts “.
Dotar de més serveis a l’interior
Al costat de la recentment incorporada de Viver, la base de Catí ja operativa s’incorpora a les 14 ia activades pel Govern Provincial com a part del major anell de seguretat i atenció d’emergències en els pobles de Castelló. Cal tenir en compte que en total són ja 16 infraestructures les que ha construït la Diputació per facilitar l’evacuació mèdica urgent dels ciutadans de la província que ho necessitin independentment del lloc on resideixin.
El diputat ha assegurat que “amb elles el que pretenem des del Govern Provincial és conferir seguretat als veïns, que facin sentir que aquells que han triat viure en l’entorn rural sàpiguen que tenen mecanismes per poder actuar davant d’una emergència que es pugui produir amb urgència retallant temps d’assistència sanitària i retallant temps també en l’actuació de bombers davant incendis forestals “.
Cal tenir en compte que paral·lelament a aquests treballs a Viver i Catí, després de la concessió de les llicències urbanístiques per a la construcció de les helisuperfícies de Barraques i Zorita, s’estan duent a terme els tràmits necessaris per a culminar la construcció de les dues instal·lacions.
Cal tenir en compte que el Govern Provincial invertirà 450.000 euros en aquesta millora de la seguretat davant emergències per garantir l’evacuació mèdica urgent en tota la geografia provincial, especialment a l’interior de la província.
Resposta sanitària en menys de 20 minuts
No en va, gràcies a la implementació d’aquestes noves plataformes, el Govern Provincial de garantir una resposta sanitària en menys de 20 minuts davant de qualsevol emergència que es produeixi a la província.
Cal recordar que des que Moliner va impulsar aquest Pla Provincial d’Helisuperfícies ja estan en funcionament les plataformes d’Albocàsser, Alcalà de Xivert, Atzeneta, Ballestar, Cortes d’Arenós, Llucena, la Salzadella, Montanejos, Morella, Sant Vicent de Piedrahita, Todolella , Vall d’Alba, Vilafranca, Vilafermosa i Viver.