Política

La Diputació de Castelló alça la veu de les dones emprenedores en una gran trobada provincial per millorar les seves oportunitats de futur

La Diputació de Castelló ha alçat la veu de les dones emprenedores de la província en una gran trobada provincial que sota el títol ‘Xarxes de suport a l’emprenedoria en clau de gènere’ ha congregat a més de 120 dones dels pobles de Castelló al Teatre Serrano de Sogorb. Cal tenir en compte que aquesta activitat s’emmarca en el programa ‘Emprendre i Dirigir en Femení’ que desenvolupa la Diputació de Castelló en els municipis de la província i que recapta durant tot l’any la participació de 600 dones de la província.

A través d’aquesta iniciativa que ha organitzat amb un complet programa d’activitats, el Govern Provincial torna a posar de manifest el seu suport al talent, a la promoció del lideratge femení ia les dones castellonenques, sigui quin sigui el sector en què treballin o el moment en què es trobi el seu projecte emprenedor.

El diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, ha assegurat que «un dels focus de la jornada ha estat trencar l’aïllament de les dones, facilitant un espai de trobada i també el fet de reconèixer el repte que suposa incorporar-se a una cultura empresarial tradicionalment molt masculinitzada. Crec que des del Govern Provincial estem donant passos importants per trencar amb les dificultats que es presenten a l’hora de posar en marxa un projecte empresarial amb el clar objectiu de seguir generant noves oportunitats de futur en els nostres pobles. Perquè som aliats de les coses bones que passen a Castelló, i aquestes coses bones venen de la mà del talent, sense importar el gènere de les i els emprenedors «.

És per això que Aguilella ha remarcat que «hem volgut fer aquesta trobada en un municipi d’interior, per remarcar l’especial dificultat amb què es troben les dones de l’àmbit rural, i reivindicar de la seva mà el gran potencial que tenim amb el talent de les dones dels pobles per seguir generant noves oportunitats en l’entorn rural de la província «.

Cal assenyalar que el principal objectiu d’aquesta jornada és facilitar un espai de trobada fomentant la cultura empresarial i fer-ho incorporant perspectiva de gènere. Així, es desenvoluparan diferents activitats encaminades a proporcionar un sòlid punt de trobada, un espai de formació i aprenentatge, un lloc en el qual consolidar xarxes que ajuden i sumen, una oportunitat per conèixer projectes i donar a conèixer els propis.

Un complet programa d’activitat per enfortir el treball en xarxa

La jornada a Segorbe ha arrencat aquest matí amb la conferència show «Un dia a la fàbrica de fades ‘»: Una experiència teatralitzada, dirigida per Verito Monetta, CEO VM Social Media i premiada per l’associació d’emprenedores com «Reinventhada de l’any 2018» .

La jornada ha tingut a més diverses presentacions de diferents xarxes de suport a l’emprenedoria, amb la participació de diferents organitzacions públiques i privades que estan desenvolupant aquest objectiu: Associació «No només a la xarxa». Global Management Startup. Associació Reinventhadas. Associació NDCS Networking Directives Castelló. GIRA Dones, un projecte de CocaCola organitzat per Dona Activa. Centres CEDES de Diputació de Castelló.

La intervenció de Patricia Araque, fundadora el 2009 de la plataforma «Elles al quadrat», experta en emprenedoria femení i en iniciatives de base tecnològica ha posat el punt final a aquest dia de trobada, reflexió, coneixement i treball per les oportunitats de les dones emprenedores de la província de Castelló. Una intervenció a la qual li ha seguit un espai de debat i una nova oportunitat de networking entre les assistents que ha posat el punt i final a aquesta trobada amb gran participació de les assistents.

Emprendre i Dirigir en Femení

El suport de la Diputació de Castelló a aquesta trobada de dones s’emmarca en el treball del Govern Provincial per impulsar les oportunitats de les dones emprenedores, empresàries i desocupades de la província a través del programa de promoció econòmica ‘Emprendre i Dirigir en Femení’.

Són una vintena d’accions formatives específicament adreçades a les dones de la província les que conformen aquest programa amb el qual el 2017 la Diputació va ajudar a més de 600 dones de Castelló a desenvolupar la seva oportunitat laboral. Unes activitats que es desenvolupen o bé en els cinc centres Cedes que la Diputació té a l’interior de la província, o a través dels ajuntaments.

Tot aquest treball per ajudar especialment a les dones, i fer-ho especialment també a les que emprenen des dels municipis de l’interior es correspon amb l’objectiu estratègic de la Diputació amb el seu programa Repoblem per consolidar població en el territori, especialment en l’àmbit rural de Castelló .

 

 

Informació i Foto: http://www.dipcas.es

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint