La Diputació de Castelló adequarà un local d’Herbers per convertir-lo en un comerç que faciliti nous serveis als veïns i visitants
La Diputació de Castelló i l’Ajuntament d’Herbers han arribat a un acord per adequar un local municipal per convertir-lo en un local comercial perquè presti servei tant als veïns com als visitants. El president Javier Moliner ha visitat el municipi dels Ports al costat del seu alcalde, José Pallarés.
Es tracta d’una necessitat imperiosa de l’Ajuntament d’Herbers per poder millorar els serveis en un municipi que amb prou feines arriba al mig centenar d’habitants. Precisament, es tracta d’una iniciativa del Govern Provincial que encaixa de ple en la seva estratègia Repoblem per combatre la despoblació i l’envelliment en els pobles més petits de l’interior de la província.
Així ho ha assegurat Javier Moliner, a l’incidir en el fet que “el nostre objectiu és ajudar a millorar les oportunitats del nostre pobles petits per garantir la seva supervivència”. Per això, la Diputació invertirà 26.453 euros per reformar aquest local enclavat en el nucli del municipi, amb l’objectiu que l’any que ve ja estigui prestant servei a tots els ciutadans.
“Aquest tipus d’obres milloren les oportunitats dels nostres pobles, perquè la Diputació arriba a tots els racons de la província i escolta a tots els alcaldes i municipis, per seguir tenint cura dels nostres pobles perquè segueixin tenint un futur millor”, ha assegurat Moliner en el recorregut que ha realitzat pel poble.
“La iniciativa que hem pres des del Govern Provincial de Castelló de no renunciar al món rural com una font d’oportunitats per al futur és una iniciativa ben considerada i que val la pena seguir desenvolupant i exportant allà on tinguem oportunitat per seguir fent de la despoblació un tema de treball en l’agenda de totes les administracions “, ha explicat el president.
En aquest sentit, Moliner ha assenyalat que “volem els nostres pobles vius és important que la despoblació estigui sobre la taula de totes les administracions i sabem que avui la despoblació té l’oportunitat de comptar amb més recursos perquè els pobles tinguin futur i amb això els castellonencs més igualtat en les seves oportunitats visquin on visquin, que és el que sempre hem defensat des de la Diputació “.
Durant la visita d’Herbers costat de l’alcalde del municipi, Moliner també ha comprovat l’estat en què ha quedat la piscina del municipi després de les obres realitzades amb la col·laboració de la Diputació de Castelló.
Informació i Foto: Diputació de Castelló