Cultura

La Diputació d’Alacant inverteix 900.000 euros en la major remodelació de la història del MUBAG que tancarà durant cinc mesos

La Diputació d’Alacant invertirà 857.954,65 euros per a optimitzar i condicionar les instal·lacions del Museu de Belles Arts d’Alacant. L’actuació, destinada a preservar en perfectes condicions les obres d’art exposades i millorar l’accessibilitat, entre altres objectius, començarà a partir del juliol i obligarà a tancar les portes del MUBAG durant cinc mesos, aproximadament.

Durant aquest període en el qual la pinacoteca romandrà tancada, l’equip tècnic del museu treballarà en la preparació de les mostres expositives amb les que es realitzarà la reobertura el 2019, així com en la producció i coordinació d’exposicions dels fons de la Col·lecció d’ la Diputació d’Alacant per a itinerarlas per sales de la província. A més, el MUBAG ha iniciat els primers contactes per, coincidint amb la commemoració del Bicentenari del Museu Nacional del Prat, sumar-se a la programació extraordinària i exhibir a Alacant l’obra d’aquesta gran pinacoteca espanyola. Cal destacar que en la mostra permanent del MUBAG ja s’exposen 14 peces en dipòsit d’aquest centre al costat d’altres del Museu de Belles Arts de València, del Museu Nacional d’Art de Catalunya, de l’Ajuntament d’Alacant i de la pròpia col·lecció de la Diputació.

Pel que fa a les obres de remodelació, un cop instal·lat el nou equip de climatització amb el qual també es millorarà l’eficàcia i l’eficiència energètica, es procedirà a la renovació de les sales expositives pel que fa a accessibilitat, adequació d’espais amb revestiments i posada a punt de les parets per a la correcta exhibició de la col·lecció. Com ha explicat el diputat de Cultura, César Augusto Asencio, «es tracta de l’operació de millora més important que es va a emprendre des que es va inaugurar el museu el desembre de 2001».

A la planta baixa, la sala Emilio Varela, tancada des d’octubre de 2017, tornarà a mostrar l’obra i figura d’aquest pintor alacantí. Aquest projecte, iniciat amb ‘Emilio Varela. El laberint lluminós ‘, consisteix a realitzar exposicions temporals relacionades amb l’exhibició de la Col·lecció d’Diputació d’Alacant, així com dipòsits recents del Museu Nacional d’Art Reina Sofia, l’Ajuntament d’Alacant, la Fundació Caja Mediterráneo, col·leccionistes particulars, el Banc Sabadell o la Fundació Frax, entre altres entitats. En aquesta sala, dividida en tres espais a diferents altures, s’instal·larà un elevador per a persones amb mobilitat reduïda i, en tota la planta, s’augmentarà la seguretat a les escales, tancant amb vidres els buits de les baranes.

Finalment, l’entreplanta, dedicada des de la inauguració a acollir obra en paper en vitrines encastades, patirà una transformació per adequar-se als actuals dissenys i muntatges expositius. A partir de l’any que s’inclourà aquest espai en el calendari anual amb mostres centrades en contextualitzar i ampliar la visió de l’art, així com els artistes del segle XIX i primeres dècades del XX.

Informació i Foto: http://www.diputacionalicante.es

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint