Política

La Diputació d’Alacant injecta 1.574.121 euros al Bo Consum de la ciutat d’Alacant que arrenca dilluns que ve

La Diputació d’Alacant ha injectat 1.574.121 euros a la campanya de Bono Consum que l’Ajuntament d’Alacant activarà el proper dilluns 23 de setembre per dinamitzar i ajudar el comerç local i col·laborar amb les economies familiars davant la pujada de la cistella de la compra .

El diputat de Desenvolupament Econòmic, Carlos Pastor, la regidora de Comerç, Lidia López, i el president de la Cambra de Comerç, Carlos Baño, han presentat tots els detalls d’aquesta edició que arrencarà aquest dilluns i es perllongarà fins al 27 d’octubre i que s’estima que generi un impacte al comerç local superior als tres milions d’euros.

“Des de la Diputació d’Alacant fem un esforç molt important per impulsar aquest programa, que per al conjunt de la província ascendeix a 20 milions d’euros i l’objectiu del qual és injectar diners a les economies locals a través d’ajudes al comerç de proximitat i als ciutadans ”, ha indicat Carlos Pastor, qui ha ressaltat que la institució provincial “dóna total llibertat als ajuntaments per desenvolupar les campanyes en les condicions que consideri més oportunes”.

Dirigida a majors d’edat empadronats al municipi d’Alacant, en aquesta sisena edició s’han establert dues modalitats – Bo Senior i Bo General. Cada persona podrà adquirir un màxim de 400 euros en forma de bons, dels quals només n’abonarà 200, subvencionat l’altra meitat l’Ajuntament gràcies a l’ajut de Diputació. Aquesta és una de les principals novetats d’aquesta campanya, ja que en passades edicions l’import màxim era de 600 euros, “la qual cosa ens permetrà enguany ampliar la cobertura i arribar a un nombre més gran de persones beneficiades”, ha destacat l’edil de comerç, que ha precisat que els bons seran de 20, 50, 100 i 200 euros.

El Bo Senior, per al qual s’han reservat 300.000 euros, està dirigit a majors de 65 anys, els quals podran adquirir els seus bons de forma presencial els dies 23, 24 i 25 de setembre -tres dies abans de l’inici de la venda on-line- , de 08.30 a 14.00 hores en dues ubicacions diàries diferents. Per això, a més del punt de venda al Mercat Central que romandrà obert aquests tres dies, l’Ajuntament ha habilitat punts per a l’adquisició de bons -sempre amb targeta bancària- als centres comunitaris existents a diferents barris de la ciutat “per tal de facilitar la compra i evitar desplaçaments”. El dia 23 de setembre al Centre Social Felicitat Sánchez; el dia 24 de setembre a Centre Social Illa de Cuba; i el dia 25 de setembre al Centre Comunitari Platges.

D’altra banda, i un cop tancat el termini de venda presencial per a gent gran, s’activarà el Bo General, de venda en línia els dies 26, 27 i 30 de setembre i 1 i 2 d’octubre, a partir de les 08.30 hores i de les 16.00 hores cada dia fins a esgotar el pressupost diari. Els bons s’adquiriran a través de la pàgina web http://www.bonocomercioalicante.es previ registre de les dades personals i es podran bescanviar només de manera presencial als establiments adherits, que ja són 672 i que es poden consultar a la web.

“Aquesta sisena campanya és molt esperada, s’ha impulsat de la mà del sector comercial, amb el qual ens reunim per coordinar les dates, i serà un èxit ja que aconseguirem incentivar l’economia local i incrementar les vendes dels nostres comerços locals, així com generar estalvis als alacantins”, ha assenyalat Lidia López.

Per la seva banda, des de la Cambra de Comerç, el seu president ha destacat la “col·laboració entre les tres institucions per posar en marxa aquesta eina a la ciutat d’Alacant, buscant el major impacte en el comerç local, la rendibilitat del qual està amenaçada per la pujada de els costos, com els consumidors, els que estan patint els rigors d’una inflació desbocada”.

Carlos Baño ha ressaltat, així mateix, que aquesta iniciativa, que la Diputació va posar en marxa per primera vegada coincidint amb la pandèmia del Covid-19, “ha contribuït en aquest temps a frenar el retrocés que pateix el mercat tradicional” pel seu impacte al consum, ja que s‟ha xifrat que la inversió provincial es multiplica per 2,7.

Informació i Foto: Diputació d’Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint