Política

La Diputació d’Alacant i la Cambra de Comerç d’Alacant impulsen la creació d‟una Comunitat Energètica Provincial

La Diputació d’Alacant i la Cambra de Comerç d’Alacant lideren la creació d’una Comunitat Energètica Provincial que afavoreixi la sostenibilitat i una notable reducció del cost de l’energia, tant per als ajuntaments com per a les famílies i les pimes del territori.

Amb l’objectiu d’implicar els municipis en aquest projecte ambiciós, el Palau Provincial ha acollit aquest matí una reunió amb alcaldes per explicar-los els processos i els tràmits que porta associada la implantació d’aquest model d’èxit. La trobada ha comptat amb la intervenció del diputat de Medi Ambient, Miguel Ángel Sánchez, el president i el secretari general de la Cambra de Comerç d’Alacant, Carlos Baño i Andrés Sevila, respectivament, i el director de la Cambra de Comerç de Navarra, José Andrés Palacios, regió que ja compta amb aquest servei.

“Des de la Diputació d´Alacant estem plenament compromesos amb totes aquelles iniciatives que fomentin un ús responsable i sostenible de l´energia”, ha assenyalat el diputat, que ha destacat els importants beneficis econòmics, socials i mediambientals que comporten les comunitats energètiques.

Sánchez ha recordat que aquesta proposta està vinculada a la convocatòria d’ajuts que impulsa la institució provincial per a l’elaboració d’estudis per al desenvolupament i la implementació de comunitats energètiques locals. Afafara, Almudaina, Benferri, Benigembla, Biar, Bolulla, Daya Vella, El Poble Nou de Benitatxell, Gorga, Jacarilla, L’Orxa, Murla, Parcent, Planes, Relleu, Salines i Vall de Gallinera són els municipis que se’n beneficiaran aquest any d’aquesta línia, creada per primera vegada el 2022.

En aquest sentit, ha anunciat que a causa de l’èxit d’aquest programa i de la implicació de la institució provincial, “que no deixarà sols les llars i els negocis davant la descomunal pujada del preu de la llum, el 2023 reforçarem la dotació econòmica d’aquest pla ”.

Per la seva banda, Carlos Baño ha assenyalat que l’objectiu de la Cambra és “fomentar l’ús i el consum d’energies netes i sostenibles com la fotovoltaica i, especialment, aconseguir una rebaixa a la factura energètica per a les pimes i autònoms, com és el cas dels petits comerços”.

“Tenim l’oportunitat que la província sigui pionera a nivell autonòmic en crear una comunitat energètica d’aquestes característiques. És un model d’èxit que s’està engegant en altres regions de la mà de les cambres de comerç i creiem que és una oportunitat d’or per a Alacant”, ha afegit.

Finalment, el director de la Cambra de Navarra ha manifestat que les famílies i les pimes integrades en una comunitat energètica es beneficien d’entre un 25 i un 30% d’estalvi directe de la factura actual, juntament amb una gestió digitalitzada, socialment actualitzada i compromesa. A més, la comunitat energètica podria negociar el preu de la resta del consum, fet que suposa un estalvi més gran.

Col·laboració, cooperació, sostenibilitat i economia d’escala convergeixen en aquest projecte impulsat per la Diputació i la Cambra de Comerç d’Alacant, els quals s’encarregaran d’acompanyar, assessorar i orientar els ajuntaments durant tot el procés.

Informació i Foto: Diputació d’Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint