La Diputació d’Alacant finança amb 180.000 euros la redacció de projectes destalvi energètic de 72 municipis
Aquest any, la Diputació d’Alacant destinarà 180.000 euros a la redacció dels projectes del Pla Provincial d’Estalvi Energètic de 72 municipis de la província. La institució ha aprovat la distribució d’aquests ajuts que es complementaran amb un altre paquet inversor important de cinc milions d’euros destinat a l’execució d’aquests projectes.
“El Pla Provincial d’Estalvi Energètic ‘Optimitza’ se centra en el desenvolupament d’accions encaminades a la millora de l’eficiència energètica i la reducció de gasos d’efecte hivernacle als nostres pobles”, ha explicat el diputat responsable de l’àrea, Miguel Ángel Sánchez, qui ha recordat que, a aquest efecte, la Diputació d’Alacant impulsa una altra “important” convocatòria dotada amb tres milions per col·laborar amb els ajuntaments en la instal·lació de plaques fotovoltaiques i fanals solars, “cosa que posa de manifest l’absolut compromís d’aquest equip govern amb la sostenibilitat i la protecció de l’entorn”.
Les subvencions, que ronden els 2.500 euros, arribaran als municipis d’Aigües, El Campello, la Torre de les Maçanes, Mutxamel i Xixona, a l’Alacatí, ia Algueña, Beneixama, Biar, Canyada, Crevillent, El Fondó de les Neus , El Pinós, Fondó dels Frares, La Romana, Monòver, Novelda, Salines i Sax, a la zona del Vinalopó.
Per la seva banda, a la Marina Alta, obtindran ajudes les localitats de Beniarbeig, Benigembla, Calp, Verger, Poblets, Gata de Gorgos, Vall d’Alcalà, Vall de Gallinera, Vall de Laguar, Llíber, Ondara, Parcent, Pego, Orba, Sanet i Negrals, Teulada-Moraira, Tormos, Xaló i l’EATIM Llosa de Camatxo, mentre que a la Marina Baixa ho faran Altea, Benifat, Benimantell, Bolulla, Callosa d’en Sarrià, Finestrat, L’ Alfàs del Pi, La Nucia, Polop, Relleu i Sella.
Finalment, al Baix Segura que es beneficiaran d’aquest pla Algorfa, Benijófar, Bigastre, Catral, Cox, Daya Nova, Dolors, Granja de Rocamora, Los Montesinos, Oriola, Rafal i Sant Fulgenci ia la zona de la Muntanya, Agres, Alfafara, Pilotes, Beniarrés, Benifallim, Benimassot, Benillup, Fageca, Famorca, Goga, L’Alqueria d’Asnar i Planes.
Després de la redacció d’aquests 72 projectes, que preveuen entre altres accions la instal·lació de plaques solars, la creació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics o de nous sistemes de climatització i la millora de l’eficiència energètica de l’enllumenat públic o del comportament tèrmic d’edificis , la Diputació dAlacant habilitarà una partida de cinc milions deuros per a la seva execució.
Informació i Foto: Diputació d’Alacant