Política

La Diputació d’Alacant eleva a 15 milions el Pla +prop i reforça en el repartiment les ajudes als municipis petits

La Diputació d’Alacant elevarà a 15.041.155 euros el Pla +prop i modificarà les bases de la convocatòria per introduir un nou criteri de distribució amb què es reforcen les ajudes als municipis de menys de 1.000 habitants de la província.

El ple de la institució provincial té previst aprovar dimecres que ve la modificació de crèdit pertinent, per import de 8.968.637 euros, que se sumaran als sis milions d’euros amb què es va dotar aquest pla en la primera fase.

Aquest suplement del Pla +prop ha estat possible una vegada s’ha convalidat el Reial decret pel qual s’actualitzen els lliuraments a compte de la participació en els tributs de l’Estat i se n’ha conegut la liquidació definitiva de l’any 2023.

El president de la Diputació, Toni Pérez, ha destacat que “una vegada més, aquest equip de govern demostra que compleix els seus compromisos i, tal com anunciem al seu moment i una vegada ha estat possible fer-ho, incrementarem el Pla +prop fins als quinze milions d’euros”.

Durant la sessió plenària també està previst modificar les bases del pla, aprovades en un ple extraordinari el 14 de juliol passat, per introduir nous criteris de repartiment que reforcen el suport als municipis més petits.

D’aquesta manera, la quantia fixa assignada a cada entitat local -141 municipis i 3 EATIM- puja fins als 62.000 euros, mentre que s’introdueix un nou criteri de repartiment pel qual els pobles de menys de mil habitants percebran, a més, 195 euros per habitant Així mateix, aquelles localitats d’entre mil i cinc mil obtindran les d’un 7% en els darrers deu anys-rebran 10 euros per habitant. La subvenció total, l’import de la qual s’abonarà com a bestreta amb la resolució de la convocatòria, no superarà els 240.000 euros.

“Gràcies a aquests ajuts, els municipis de la nostra província, especialment els més petits i amb menys recursos, comptaran, gràcies a la Diputació, amb liquiditat per cobrir despeses com el manteniment de les piscines municipals i altres instal·lacions públiques com a parcs i jardins, consultoris mèdics o espais esportius”, ha apuntat Toni Pérez, que ha tornat a posar en valor la “es llibertat als ajuntaments a l’hora de decidir el destí dels fons”.

El canvi de les bases del Pla +prop ha motivat també que s’ampliï fins a finals d’agost el termini perquè els consistoris presentin les seves sol·licituds.

El dirigent alacantí ha posat èmfasi en “l’esforç que està realitzant la Diputació d’Alacant per tirar endavant aquest pla i perquè els diners arribin com més aviat millor als ajuntaments, tenint en compte a més que el Govern d’Espanya ha reactivat les regles fiscals, cosa que impedeix a les entitats locals fer ús dels seus estalvis per atendre les necessitats dels seus veïns”. “que ni tan sols té aprovats els Pressupostos Generals de l’Estat”, que el Pla +Cerca “no pugui comptar, de moment, amb més recurs”, i ha reclamat “una flexibilització a la regla de despeses”.

Informació i Foto: Diputació d’Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint