La Diputació d’Alacant convoca el primer procés de selecció per elegir el director cultural de l’Institut Alacantí Juan Gil-Albert
La Diputació d’Alacant ha convocat el primer procés de selecció per elegir el director de l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert (IAC). La convocatòria, que està previst que es publiqui el divendres en el Butlletí Oficial de la Província (BOP), és una iniciativa promoguda per l’àrea de Cultura que dirigeix la diputada i vicepresidenta Julia Parra, que ha obtingut el suport de tot l’equip de Govern. “La iniciativa ha estat dissenyada amb l’únic propòsit d’imposar més transparència en l’elecció d’aquest important càrrec que en els propers anys serà el responsable de conduir una de les nostres institucions més emblemàtiques”, ha remarcat la vicepresidenta.
El decret que conté les bases de el procés de selecció estableix deu dies hàbils per a la presentació de candidatures, a comptar a partir de l’endemà de la publicació en el BOP. El principal requisit establert és la possessió de titulació de llicenciatura o grau. Entre la documentació requerida als aspirants es sol·licitarà una memòria descriptiva sobre els projectes més rellevants que hagin desenvolupat al llarg de la seva carrera professional relacionats amb les tasques pròpies de director cultural de l’Gil-Albert.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i documentació, la comissió de valoració estudiarà la documentació i seleccionarà un màxim de cinc candidats, atenent a l’equanimitat de l’perfil professional i considerant principalment l’experiència en tasques direcció, coordinació i gestió de projectes culturals, especialment en l’àmbit públic. També es tindrà en compte l’autoria de publicacions com novel·les, assajos o biografies, la possessió de doctorat i l’experiència en docència universitària en l’àmbit de la cultura.
Els interessats que resultin elegits en aquesta primera fase disposaran de cinc dies hàbils per presentar una proposta de coordinació de la programació cultural. La comissió, que estarà composta per a l’almenys tres membres que han de ser personal de el grup A1 de l’organisme o de la Diputació d’Alacant, podrà realitzar, a més, entrevistes personals per aclarir aspectes de la proposta.
La diputada de Cultura ha expressat el seu desig que aquest procés “es resolgui de la manera més àgil perquè en la primera quinzena de febrer tinguem ja un nou director cultural a l’IAC”. Julia Parra ha revelat també que, a partir de l’elecció de director de l’Gil-Albert, “es procedirà a l’elecció i nomenament de l’equip que l’acompanyarà en aquesta nova etapa, un període que comença aquest any 2020 amb un augment de l’pressupost destinat a aquest organisme autònom de la Diputació, amb 1.393.300 euros, un 11,79% més que el 2019, amb el qual pretenem donar un ferm impuls a aquesta institució “.
L’article 29 dels Estatuts de l’IAC Juan Gil-Albert disposa que el director cultural serà càrrec honorífic designat per la presidència, sense mantenir relació laboral amb el mateix. No obstant això, la diputada ha expressat el seu desig “de designar el millor candidat confirmi als principis de mèrit i capacitat, respectant a més el principi d’igualtat i publicitat i donant possibilitat de presentar-se a qualsevol persona que reuneixi els requisits”.
L’objecte de la convocatòria és la cobertura de el càrrec de director cultural de l’Gil-Albert, les funcions estan definides en l’article 29 dels Estatuts d’aquest organisme. La seva retribució serà per assistències als òrgans col·legiats, junta rectora, permanent, reunió de departaments i comissions.
Properes activitats al Gil-Albert
D’altra banda, mentre es resol el procés de selecció, continua el programa establert en els departaments de Publicacions i Revistes, Art i Humanitats. Així, properament es presentaran els llibres La Lluna en el Martini de Mario Martínez Gomis i Mario-Paul Martínez, – demà dijous 16 de gener, a les 19:30 hores a la Casa Bardín- i Emigració Altea-Argentina de Cristina Fuster i Diego Barber -el dia 30 de gener a la Casa de Cultura d’Altea. S’està preparant a més la presentació de dos nous números de Canelobre.
En l’apartat d’Exposicions, el proper 21 de gener s’inaugurarà la mostra «Anotacions de temps» de l’artista Jorge Llopis. El programa d’activitats té previstes exposicions per tot l’any 2020.