MunicipisPolítica

La Diputació d’Alacant amplia el termini del Pla Més a prop 20/21 per facilitar als municipis la finalització de les obres

La Diputació d’Alacant, mitjançant l’àrea d’Infraestructures, aprovarà aquesta setmana la modificació del període d’execució de les inversions del Pla +prop 2020/21 per possibilitar que els municipis disposin d’un període més ampli per concloure les actuacions subvencionades per la institució provincial.

El diputat Javier Gutiérrez ha explicat que “amb aquesta mesura, els ajuntaments disposaran de cinc mesos més per dur a terme els seus projectes, ja que el termini s’amplia del 31 de juliol previst inicialment al 31 de desembre del 2022, i sis per justificar el despesa, fins al 31 de gener del 2023”.

La mesura, que se sotmetrà a debat al ple de demà és, segons el titular d’Infraestructures, “una mostra més de l’esforç que s’està fent des de l’equip de Govern de la Diputació per donar les màximes facilitats als nostres municipis i, a més a més , garantir que totes les inversions s’acaben en els terminis legals establerts, seguint amb la política d’adaptar els plans al ritme de les obres i no pas al contrari”.

El diputat ha detallat que, segons les darreres xifres actualitzades, el grau d’execució del Pla + A prop és del 84%. De les 322 inversions, un 46% s’ha acabat i un 38% està a punt de concloure’s. “Encara que el pla està molt avançat, gràcies a l’interès i diligència dels ajuntaments i entitats locals, la millor manera d’assegurar-se que totes les inversions es podran realitzar és prorrogar encara més els temps concedits a les administracions locals”, ha explicat Gutiérrez.

Al ple de demà s’aprovarà també l’ampliació del pressupost del Pla Planifica fins als 81 milions d’euros, 10 milions d’euros més, per fer front a l’augment dels preus dels materials de construcció, l’energia elèctrica i els combustibles. Gutiérrez ha remarcat que “aquest augment representa un 14% més de subvenció per a cadascuna de les obres incloses al pla provincial”.

Informació i Foto: Diputació d’Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint