La delegada del Consell a Castelló visita Tales i Sueras
La delegada del Consell a Castelló, Susana Fabregat, ha visitat els municipis de Tales i Sueras, a la comarca de la Plana Baixa, per reunir-se amb els seus alcaldes i conèixer de primera mà els projectes i necessitats prioritàries de cada localitat.
A Tales, Fabregat s’ha reunit amb l’alcalde, Vicente Juan Prades, amb qui ha abordat qüestions vinculades a l’accessibilitat i la preservació del patrimoni històric. Durant la visita ha recorregut el Museu Etnològic, ubicat en un dels edificis més antics del municipi, que conserva la seva estructura original de pedra i la sostre de la qual s’ha reconstruït respectant el disseny tradicional amb canya i teula. La delegada del Consell a Castelló també ha visitat les restes del castell de Tales, Bé dInterès Cultural, que corona el nucli urbà i reflecteix diferents etapes constructives, des del segle XII fins a les modificacions del segle XIX.
A Sueras, Fabregat s’ha reunit amb l’alcalde, José Martí, la tinenta d’alcalde, Celia Salvador, i la regidora, Lourdes Ortells, per analitzar projectes d’accessibilitat i protecció mediambiental, com ara la finalització de la pista forestal cap a Villamalur. La jornada ha inclòs un recorregut per l’oficina de turisme i instal·lacions municipals com ara el frontó i la piscina. En aquest sentit, la delegada del Consell a Castelló ha subratllat que “només coneixent el territori podem respondre a les seves necessitats i reforçar-ne el futur”.
La Generalitat ha aprovat ajudes clau per a tots dos municipis en matèria daccessibilitat i conservació del patrimoni. La primera destinada a millorar l’accessibilitat en edificis públics, amb 24.350 euros a Tales, per eliminar barreres arquitectòniques a l’edifici polifuncional assistencial i de 149.700 euros a Sueras, per a la instal·lació d’un ascensor a l’Ajuntament. La segona, adreçada a impulsar actuacions arqueològiques als castells de Tales i Sueras, amb una inversió de 150.000 euros per cadascun d’aquests municipis, dins del compromís de protecció del patrimoni històric.
“Treballem amb fermesa per un interior més accessible i ple d´oportunitats per a tots”, ha afirmat Fabregat al final de la visita.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana