MunicipisPolítica

La delegada del Consell a Castelló reivindica la ceràmica artesanal en la seua visita a Ribesalbes

La delegada del Consell a Castelló, Susana Fabregat, ha visitat Ribesalbes amb l’objectiu de conéixer les necessitats del municipi i donar suport a l’impuls a la ceràmica tradicional.

En primer lloc, Susana Fabregat s’ha reunit amb l’alcalde de la localitat, José Medina, per a abordar assumptes clau en matèria d’infraestructures i servicis socials, entre altres. També han destacat la rica tradició ceràmica de la zona i han explorat vies per a revitalitzar la indústria artesanal.

Després de la reunió, Fabregat ha visitat dos dels tallers més emblemàtics de la localitat: Cerámica Ted’Or, de Teresa Allepuz, i Cerámica Albalat, encapçalat per Joaquín Albalat. Els dos ceramistes sumen quasi un segle de mestratge, dedicació i creativitat de l’art que fa cèlebre Ribesalbes.

La delegada del Consell a Castelló ha destacat la importància “de preservar i fomentar la ceràmica tradicional com a motor cultural i econòmic”. A la qual cosa ha afegit que la ceràmica a Ribesalbes “és més que un ofici. És una expressió artística que connecta generacions i enriquix la nostra societat”.

Així mateix, Fabregat ha recalcat que “de les mans dels ceramistes locals naixen peces úniques que ens recorden la bellesa de l’artesanal i el valor de mantindre viva una tradició que és l’ànima de Ribesalbes des del segle XVIII”.

La visita institucional s’emmarca en la ronda de contactes de la delegada del Consell a Castelló amb els 135 municipis de la província.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint