La Conselleria d’Indústria exigirà que la nova Llei d’Indústria del Govern central respongui a les particularitats del teixit industrial valencià i se n’assignin els recursos adequats
El secretari autonòmic d´Indústria, Comerç i Consum, Felipe Carrasco, s´ha reunit amb els representants dels principals sectors industrials de la Comunitat Valenciana per analitzar el projecte de Llei d´Indústria que ha aprovat el Govern central i ha de ser debatut en el ple de les Corts generals.
D’aquesta manera, la Conselleria a més de recollir les reivindicacions dels sectors productius valencians per incorporar les observacions a les polítiques que desenvolupa la Generalitat, podrà donar suport a aquestes demandes davant del Govern d’Espanya respecte a la nova Llei d’Indústria.
Segons ha assenyalat Felipe Carrasco, “la Generalitat exercirà un paper clau en la defensa dels interessos dels sectors industrials de la Comunitat Valenciana davant del Govern central en el marc del Projecte de Llei d’Indústria i Autonomia Estratègica. La finalitat és garantir que la normativa respongui a les particularitats del teixit industrial valencià i que se n’assignin els recursos adequats al seu desenvolupament”.
El secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum ha garantit als representants empresarials que “la participació de la Generalitat a la Conferència Sectorial d’Indústria i Pime, prevista a la llei, s’emprarà per defensar les seves propostes i assegurar que les necessitats específiques de la indústria valenciana siguin considerades en el disseny de les estratègies industrials nacionals”.
Així mateix, ha afegit que “durant la tramitació del projecte de llei a les Corts Generals, el Govern valencià presentarà diferents esmenes i propostes relacionades amb l’accés als fons de reindustrialització, incentius per a sectors clau a la regió o millores en el finançament de la modernització industrial. També més ajudes específiques els negocis i les indústries afectades per les riuades del 29 d’octubre”.
Projecte de llei d’indústria i autonomia estratègica
El “Projecte de Llei d’Indústria i Autonomia Estratègica” presentat pel Govern espanyol el desembre de 2024 posa un gran èmfasi en els Projectes Estratègics per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) i en el finançament públic d’iniciatives industrials. “En aquesta línia, des del Govern Valencià s’assegurarà que sectors clau de la Comunitat, com la indústria ceràmica, l’automoció, l’agroalimentària o el sector tecnològic, puguin accedir a aquests recursos, sent considerats a més a més Ecosistemes Industrials Estratègics”, ha puntualitzat Felipe Carrasco.
Per concloure, el secretari autonòmic ha recordat que, “en el marc d’aquesta llei, es reclamen al Govern central inversions al Corredor Mediterrani, fonamental per a l’exportació industrial; millores en ports i connexions ferroviàries que afavoreixin la internacionalització de les empreses valencianes; millores en zones industrials i Hubs tecnològics, amb incentius per a la sostenibilitat ambiental; i programes específics de suport a la digitalització, finançament i reducció de càrregues burocràtiques per a les pimes industrials, garantint-ne l’accés als fons nacionals i europeus”.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana