La conselleria de Sanitat instal·la a 185 centres sanitaris un sistema digital de gestió de torns per agilitzar l’assistència
La Conselleria de Sanitat ha instal·lat un sistema digital de gestió de torns a 185 centres sanitaris de la Comunitat Valenciana, una eina destinada a agilitzar i organitzar el circuit assistencial des de l’arribada del pacient fins que és atès a la consulta.
Per províncies, ja compten amb aquest sistema digital 55 centres de la província d’Alacant, 35 de Castelló i 95 de València.
Segons ha explicat el secretari autonòmic de Planificació, Informació i Transformació Digital de la Conselleria de Sanitat, Bernardo Valdivieso, “es tracta d´un nou sistema digital que permet optimitzar el flux de pacients que assisteixen als centres de salut i organitzar l´itinerari assistencial que han de seguir. D’aquesta manera, s’aconsegueix una millor organització de l’activitat diària als centres, cosa que beneficia tant els pacients com els professionals”.
En aquest sentit, el pacient amb cita presencial ha de registrar la seva arribada al centre sanitari introduint el seu SIP o el NIF al quiosc digital, que s’ubicarà principalment al vestíbul. En aquest moment, obté un tiquet amb un codi de set dígits, la informació de la cita, lhora, el servei assistencial, lloc de la consulta (planta i edifici), i sala despera.
A continuació, a través de les pantalles que hi ha instal·lades a les sales d’espera, el pacient és avisat del torn gràcies al codi que ha obtingut prèviament. “Aquest sistema digitalitzat permet controlar els temps dʻespera de cada pacient i alleujar la càrrega administrativa als professionals del centre, cosa que repercuteix positivament en la millora de lʻatenció que reben els usuaris del centre”, ha assenyalat Bernardo Valdivieso.
A més, després de finalitzar la consulta, el pacient que ho desitgi pot sol·licitar un justificant d’assistència al mateix quiosc digital.
Implantació als centres de forma progressiva
La implantació d’aquesta eina als centres sanitaris s’està fent de manera progressiva. L’objectiu de la Conselleria de Sanitat és que, a finals de l’any 2025, la majoria dels centres de salut, centres d’especialitats i hospitals tinguin aquest sistema de gestió de torns. Posteriorment s’estendrà a la totalitat de centres assistencials.
Per això, la Conselleria de Sanitat ha realitzat una inversió de 10,8 milions d’euros que permetrà el desplegament total d’aquest sistema als centres sanitaris del Sistema Valencià de Salut. És una actuació que s’emmarca a l’Estratègia de Salut Digital dissenyada per dotar el sistema sanitari dels recursos tecnològics i tècnics que afavoreixin una atenció sanitària de qualitat orientada a l’excel·lència.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana