Política

La Conselleria de Mobilitat proposa un pla al sector del taxi per modernitzar i professionalitzar el servei

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha declarat que “la Generalitat, en col·laboració amb el sector del taxi, va aprofundir en aspectes que millorin la qualitat i la professionalització de l’servei de l’taxi ofert a la ciutadania” .

Així, entre les accions que emprendrà la Conselleria, el titular de Transports ha concretat la d ‘ “impulsar una estratègia de suport a la renovació de vehicles de taxi, de tal manera que, a més de reduir-se l’antiguitat mitjana del conjunt de vehicles, es disposi de major nombre de vehicles ecològics “.

Així mateix, ha afegit el conseller, que els propers pressupostos, “es dedicarà per primera vegada una partida pressupostària destinada a al sector de l’taxi amb l’objectiu d’establir accions de modernització de el sector”.

Visibilitzar el servei

D’altra banda, s’establirà una línia de col·laboració amb Turisme CV i la Conselleria de Transport per visibilitzar el sector de l’taxi enfocat principalment a el sector turístic que visita la Comunitat, oferint-los més i millor informació sobre el servei, mitjançant panells informatius interactius que puguin orientar sobre itineraris o tarifes en els principals punts d’interès turístic, així com estudiar la possibilitat d’implementar una app per als usuaris en aquest àmbit.

Paral·lelament i seguint amb totes la línia de treball des de la publicació de la llei de l’taxi, se seguirà treballant en la tramitació de normes reglamentàries de la llei, com la regulació de les tarifes a preu tancat, millorant les condicions d’accés a la professió, les condicions dels vehicles a professionalització de el sector, per disposar a la Comunitat Valenciana d’un servei de taxi modern, adaptat a les necessitats dels usuaris i competitiu.

Es tracta, en definitiva, de “donar suport a el sector a la renovació i modernització dels vehicles, en crear una línia de col·laboració per visibilitzar el sector i treballar per la seva professionalització”, ha especificat el conseller.

Compromís amb el sector de l’taxi

El Consell, seguint amb el compromís de col·laborar amb els professionals d’aquest transport públic i responent a la demanda d’el sector, ha aprovat diverses ordres per les quals es regula el sistema de descans obligatori i la limitació diària en la prestació de servei de taxis a l’Àrea de Prestació conjunta de València i Alacant amb l’objectiu d’adequar l’oferta a la demanda.

A més s’ha perfeccionat el sistema d’identificació de la persona que condueix el taxi distingint entre titulars, familiars col·laboradors i assalariats, tal com a part de el sector sol·licitava.

També, s’han creat les anomenades Taules de l’Intrusisme amb representació de l’Administració, Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, policies locals i representants de sector de l’taxi, l’objecte fonamental és el control i vigilància d’actuacions per tercers que realitzen la mateixa activitat que el taxi sense la corresponent autorització o, disposant d’autorització administrativa, no compleixen la normativa d’aplicació creant una clara competència deslleial a el sector de l’taxi.

Igualment, a petició de les associacions de taxistes i a l’objecte de millorar l’aplicació pràctica de la Llei de l’Taxi, s’han realitzat diverses modificacions que han permès les següents millores: possibilitat d’obtenir autoritzacions de vehicles de 7 places sense requisits específics, flexibilitzar el règim de compatibilitat dels taxistes que els permet realitzar altres activitats i possibilitat d’aplicar la tarifa urbana en trajectes interurbans en determinades condicions.

alerta sanitària

Arran de la pandèmia de l’Covid19, la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, també va atendre a les necessitats de el sector modificant el règim de descans obligatori durant la durada de l’estat d’alarma.

L’objectiu era adequar l’oferta a la demanda existent i així reduir el nombre de taxis que prestaven servei diàriament. De la mateixa manera, ha facilitat equips de protecció individual (EPI, s) als taxistes i ha lliurat mampares de protecció per evitar qualsevol risc de contagi.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint