Política

La conselleria de Justícia iniciarà 112 processos selectius fins a l’abril per cobrir 1.298 llocs i amb més de 18.000 aspirants

La Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública iniciarà en el primer quadrimestre de 2021 un total de 112 processos selectius per cobrir 1.298 llocs. En els exercicis d’aquestes proves d’accés participaran un total de 18.258 aspirants a formar part de la funció pública de la Generalitat Valenciana.

Per al 2021, la Conselleria de Justícia ha previst la celebració de 221 processos selectius en què s’oferiran un total de 4.902 places que, segons ha explicat la consellera Gabriela Bravo, suposa «la major operació de reclutament de capital humà que ha realitzat la Generalitat des de la recuperació de l’autogovern en els anys 80 «.

Aquestes 4.902 places suposen la renovació de gairebé un terç de la plantilla de la Funció Pública Valenciana, que ara mateix ronda les 17.000 persones. En els processos selectius, a més de les places destinades a torn lliure, s’inclouen proves de consolidació d’interins per reduir la temporalitat en l’Administració Autonòmica, ha informat la Generalitat en un comunicat.

«Fins al proper mes d’abril organitzarem els exàmens contemplant totes les mesures de seguretat sanitària incloses en els plans de contingència que hem elaborat des de Funció Pública i que seran revisats per la Conselleria de Sanitat i per l’INVASSAT tal com es va fer el passat 19 de desembre en una jornada en què van examinar 2.124 opositors «, ha assenyalat Bravo.

Les places ofertades en els exercicis que es duran a terme en el primer quadrimestre de 2021 participaran 18.258 aspirants, que suposen un 15 per cent d’inscrits a la totalitat de les proves i que superen les 120.000 persones.

Tots els processos d’aquest primer quadrimestre corresponen als grups A1 i A2 i la majoria correspon a llocs inclosos en l’Oferta Pública d’Ocupació (OPE) de 2018, encara que també s’han agrupat algunes places corresponents a les OPE de 2016 i 2019. El perfil més sol·licitat d’aquestes convocatòries és el de superior tècnic en diferents disciplines (300 places), seguit del de Treball Social i Educació Social.

La consellera de Justícia ha assegurat que la celebració aquestes proves d’accés «afavorirà la reducció de l’alta temporalitat i la incorporació de nou talent a l’Administració Valenciana, la qual necessita renovar els seus plantilles si volem evitar el col·lapse en els propers anys a causa de les jubilacions

«.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint