La conselleria d’Agricultura i la UMH posen en valor la professionalització del sector agrònom per millorar l’eficiència del camp
La Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica i la Universitat Miguel Hernández d’Elx col·laboren des de fa anys en diversos projectes relacionats, principalment, amb l’agricultura sostenible, la potenciació de la qualitat agroalimentària i l’economia circular. Per abordar estes línies de treball conjunt s’han reunit la consellera d’Agricultura, Isaura Navarro, i el rector de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, Juan José Ruiz Martínez.
Navarro ha destacacat que «és clau seguir impulsant la professionalització del sector agrònom per aconseguir millorar l’eficiència del camp valencià, i que això desemboque en una major i millor producció agrícola». La consellera també ha insistit en què «comptar amb línies d’investigació de la mà de les universitats junt amb les inversions que fem des de la Conselleria és fonamental per a seguir avançant en innovació i modernització, però també en la salut i sostenibilitat dels nostres cultius».
Projecte d’agrocompost
Una d’eixes línies de treball és Agrocompost, un projecte destinat a produir compost amb més rapidesa i qualitat. Es tracta d’una iniciativa pionera a Espanya que potencia l’economia circular.
Un total de 22 projectes pilot de diversos sectors agroalimentaris estan aplicant el projecte en poblacions de tota la Comunitat Valenciana com ara Aielo de Malferit, Enguera, Fontanars dels Alforins, Quatretonda, la Salzadella, Sant Mateu, Jérica, Beneixama, Relleu, Yátova, Cox, Pilar de la Horadada, Villena i Elx.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana