Política

La conselleria d’agricultura ha abonat 63,2 milions d’euros a 30.670 agricultors i ramaders dels ajuts de la Sol·licitud Única de la PAC

La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha abonat un total de 63.246.510 euros a 30.670 pagesos i ramaders corresponents als ajuts de la Sol·licitud Única 2024 de la Política Agrícola Comuna (PAC).

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha afirmat que “aquestes ajudes, abonades entre el 16 d’octubre i el 18 de desembre, tenen com a objectiu principal donar suport al sector primari, millorar-ne la liquiditat i la situació, amb l’objectiu de millorar la competitivitat de les diferents explotacions”.

En aquest sentit, Barrachina ha recordat que «el termini ordinari per al pagament del saldo dels ajuts de la PAC conclou el 30 de juny del 2025, però hem volgut fer ja la transferència dels fons d’una manera anticipada».

El conseller ha subratllat que els 63,2 milions d’euros ja transferits als agricultors i ramaders «supera de manera significativa els imports abonats a la mateixa data de l’any passat, quan es van assolir 16,5 milions d’euros».

D’altra banda, Barrachina ha destacat que, per primera vegada el 2024, «s’han avançat els pagaments de les ajudes agroambientals al cultiu de l’arròs, aconseguint un total de 5 milions d’euros, que han beneficiat més de 2.000 arrossers.»

Així mateix, s’han abonat ajuts per promoure la biodiversitat al sector apícola, beneficiant 130 apicultors amb una ajuda total de 224.000 euros. A més, s’han avançat els ajuts per a explotacions ubicades a zones amb limitacions naturals, afavorint 302 titulars amb un import global de 372.000 euros.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint