Política

La Conselleria d’Agricultura destina 1,86 milions d’euros a ajudes dirigides a les explotacions apícoles el 2025

La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha destinat un total de 1.865.519 € el 2025 a ajudes a les explotacions apícoles per a inversions en la comercialització de la mel.

Aquestes ajudes formen part del Pla Estratègic de la PAC (PEPAC) i tenen com a objectiu donar suport a diverses línies d’inversió vinculades a la millora de la comercialització i la viabilitat del sector de la mel.

Després de la publicació de les ajudes, s’han rebut un total de 145 sol·licituds, de les quals 91 provenen d’explotacions apícoles situades a la província de València, 39 de Castelló i 15 d’Alacant.

Les subvencions estan dirigides tant a apicultors com a grups industrials i cobreixen accions clau com la lluita contra la varroosi mitjançant tractaments i mesures de control sanitari, així com inversions en actius tangibles i intangibles destinades a millorar la productivitat i el rendiment dels ruscs.

Altres accions subvencionables inclouen la remodelació d’assentaments apícoles, vies i camins d’accés, l’adquisició i millora de maquinària i equips per facilitar la transhumància, i la repoblació de ruscs mitjançant la cria o la compra de reines i eixams.

També es proporciona accés a serveis d’assessorament, assistència tècnica, formació i informació, així com la promoció de l’intercanvi de bones pràctiques entre els professionals del sector.

Aquestes subvencions representen un suport important per a la sostenibilitat i la competitivitat del sector apícola a la Comunitat Valenciana, contribuint a mantenir la seva activitat des d’una perspectiva econòmica, sanitària i ambiental.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint