La Conselleria d’Agricultura concedeix 3,3 milions d’euros a ramaders afectats per la COVID-19
La concessió s’emmarca en l’impuls d’ajudes per pal·liar les pèrdues de el sector de l’oví, cabrum, boví, equí i gallines ponedores per pal·liar les pèrdues com a conseqüència de el tancament dels canals de distribució i venda agroalimentària, com el canal HORECA i el de els mercats no sedentaris.
Un total de 561 persones físiques o jurídiques, pimes agràries, societats cooperatives i societats agràries de transformació (SAT) s’han beneficiat d’aquesta mesura que ha esgotat més de el 82% de l’pressupost previst.
Aquests ajuts, recollides en el Decret 59/2020 de 8 de maig, de Consell, d’aprovació de bases reguladores i de concessió directa de subvencions a entitats, empreses i persones en règim autònom de el sector primari que han patit pèrdues econòmiques per la COVID- 19, tenen per objecte mantenir l’activitat de les explotacions ramaderes greument afectades per les conseqüències de la crisi sanitària sobre la seva rendibilitat.
Es tracta d’una línia finançada amb fons propis de la Conselleria dirigida als productors i productores més castigats per aquesta crisi, que es va completar amb altres paquets d’ajudes destinats a el sector pesquer, a petits productors primaris i a el sector de la planta ornamental i la flor tallada.