La Conselleria d’Agricultura atén la petició de el sector i sol·licita a el Govern central que inclogui la totalitat de les millores fiscals demandades al febrer
La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica s’ha posat novament en contacte amb el Ministeri d’Agricultura per sol·licitar-li que traslladi al seu torn a l’Ministeri d’Hisenda la petició que inclogui la totalitat de les millors fiscals per al sector agrari valencià que ja van ser demandades el passat mes de febrer després de les reunions preparatòries sobre aquest punt mantingudes per responsables de la pròpia Conselleria i de les organitzacions agràries.
L’ordre d’Hisenda, publicada el passat 28 d’abril al BOE, recollia bona part de les propostes en matèria tributària plantejades per la Generalitat per beneficiar els agricultors els cultius s’haguessin vist afectats de manera negativa per circumstàncies excepcionals, bé d’ordre climàtic , bé d’altres factors com la conjuntura adversa derivada de la COVID.
No obstant això, en la referida disposició d’Hisenda van quedar excloses certes peticions, tant sobre el valor de la quantia de la reducció de mòduls com relatives a determinats productes i zones susceptibles de veure afavorides per aquestes millores fiscals. Per això, la Conselleria d’Agricultura, seguint les reclamacions de el mateix sector agrari a l’respecte, s’ha dirigit una altra vegada a el Govern espanyol per sol·licitar-li que esmeni les mancances detectades.
En concret, el secretari autonòmic d’Agricultura i Desenvolupament Rural, Roger Llanes, ha enviat una carta a l’subsecretari de el Ministeri d’Agricultura, Luis Álvarez-Ossorio, en la qual, després d’assenyalar que «s’ha recollit en part la sol·licitud realitzada per la Conselleria «en matèria fiscal per a les activitats agrícoles, exposa de manera detallada les reduccions tributàries que no han estat tingudes en compte a el temps que demana que es prenguin en consideració les circumstàncies exposades i siguin degudament ateses.
La missiva de Llanes s’acompanya per un exhaustiu i detallat informe de el Servei d’Estudis de la Conselleria d’Agricultura en el qual es dóna compte de tots i cadascun dels aspectes que van ser sol·licitats per la Generalitat per millorar les condicions tributàries dels agricultors valencians i que no es van veure plasmats en l’ordre de l’Hisenda de l’passat mes d’abril.
estalvi fiscal
Així mateix, en el document elaborat pel Servei d’Estudis es destaca que aquest any l’estalvi fiscal derivat de la reducció de la base imposable per al sector agrari valencià supera els 92 milions d’euros.
En aquesta quantia global es recull tant l’impacte de la reducció de l’rendiment net aplicat a l’activitat agrària, que va ser de l’20% en lloc del 5% habitual, amb la finalitat d’alleujar la situació negativa causada per l’emergència sanitària de la COVID, com a les rebaixes, ja aprovades per Hisenda, i motivades per diverses causes excepcionals.
En el primer cas, l’informe xifra l’estalvi fiscal resultant per als agricultors i agricultores i ramaders i ramaderes valencians en 57.700.000, mentre que en el segon ho quantifica en 34,3 milions.
Informació i Foto. Generalitat Valenciana