La consellera Elena Cebrián defén la conscienciació i l’educació en la millora del medi ambient
La consellera d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, Elena Cebrián, hi ha defés la conscienciació i educació com a ferramentes per a millorar el Medi ambient, en ocasió de la visita a l’exposició ‘Les Claus del Canvi’, en la que es mostren els impactes dels processos de consum en aspectes ambientals com l’ús de l’aigua, l’ocupació de l’energia o la generació de residus.
La iniciativa d’esta exposició itinerant sobre consum responsable, organitzada pel Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV), s’emmarca dins del Dia Mundial del Medi Ambient, un esdeveniment global organitzat per l’ONU que se celebra cada 5 de juny i que enguany invita combatre la contaminació per plàstics davall el lema ‘Un planeta #SinContaminación per plàstics’.
-Cada any, el món usa 500 milions de bosses de plàstic
-Cada any, almenys 8 milions de trones de plàstic acaben en els oceans
-En l’última dècada s’han produït més plàstic que en tot el segle passat
-El 50% del plàstic que s’utilitza és d’un sol ús o d’usar i tirar
-Cada minut es compra un milió de botelles de plàstic
-El plàstic constitueix el 10% de tots els residus que es generen
Elena Cebrián ha incidit en el propòsit de la Conselleria d’Agricultura i Medi Ambient de contribuir a conscienciar a la ciutadania de la importància del consum responsable.
En este sentit, la conscienciació és fonamental en la transició ecològica de l’economia, que inclou, primer, la reducció de generació de residus, en particular plàstics i, segon, preparar per a la reutilització i el reciclatge.
Estos principis estan arreplegats en la revisió del Pla Integral de Residus (PIR) i es necessita una societat conscienciada per a poder afrontar este canvi de model i crear un entorn més respectuós amb el medi ambient.
L’exposició ‘Les claus del canvi’, elaborada íntegrament a base de cartó i instal·lada estos dies en l’edifici B de la Ciutat Administrativa 9 d’Octubre, posa en relleu que és necessari compartir amb la ciutadania coneixement i conscienciació sobre els efectes i conseqüències negatives d’un consum irreflexiu i, al mateix temps, afavorir canvis cap a hàbits de consum més sostenibles. El repte és ensenyar a consumir d’una forma conscient, responsable i solidària amb la resta de la societat i de l’entorn.
El Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV) té a la disposició dels usuaris en la seua pàgina web diferents materials relacionats amb l’exposició, com un dossier informatiu, quaderns d’activitats didàctiques, així com un formulari per a sol·licitar la instal·lació d’aquesta mostra itinerant.
Informació i Foto: http://www.gva.es