La consellera d’Indústria recolza les empreses valencianes presents a la fira MICAM de calçat a Milà
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, acompanyada per la directora general d’Emprenedoria i Internacionalització, Ester Olivas, ha viatjat a Milà per recolzar les empreses de la Comunitat Valenciana presents a la fira de calçat MICAM, que se celebra del 23 al 25 de febrer al recinte firal Milano-Rho.
En aquest certamen, considerat com un dels més importants del sector calçat a nivell internacional, hi participen 52 empreses de calçat de la Comunitat Valenciana, és a dir, el 54 % de les empreses espanyoles presents a la fira. De les empreses procedents de la Comunitat, 49 expositores són d’Alacant (35 d’Elx).
«Un cop més, les xifres de participació d’empreses de la Comunitat Valenciana en una de les cites imprescindibles per al sector mostren el pes d’un sector profundament arrelat a la província d’Alacant, amb una llarga trajectòria i un fort present internacional», ha assenyalat Marián Cano.
La consellera d’Indústria, acompanyada per la presidenta de la Confederació Europea del Calçat i presidenta de la Federació d’Indústries del Calçat Espanyol (FICE), Rosana Perán, i pel president de l’Associació Valenciana d’Empresaris de Calçat (AVECAL), Vicente Pastor, ha fet un recorregut pels estands de les empreses valencianes presents a la fira.
“És una gran satisfacció recolzar les empreses del calçat en aquest certamen, un sector que conec tan bé i amb què he treballat estretament”, ha indicat Cano. El calçat és un sector que “se segueix adaptant a nous mercats sempre amb un enfocament centrat en la qualitat i el disseny i amb la diversificació de mercats com un dels objectius a nivell internacional”.
A la 99a edició de la fira MICAM hi participen un total de 97 empreses espanyoles, amb 120 marques, per presentar les seves col·leccions de tardor hivern 25/26 a Milà. La Federació d´Indústries del Calçat Espanyol (FICE) s´encarrega d´organitzar la participació d´empreses espanyoles de calçat i accessoris en aquesta trobada.
Aquesta edició compta amb la participació de 853 marques, de les quals el 51% són internacionals de 28 països, que exposaran les noves col·leccions de l’hivern 25/26 en cinc pavellons amb cinc conceptes: Contemporary, Premium, Everyday, Emerging Designers i Accessories for shops.
MICAM se celebra juntament amb MIPEL, fira de bosses, articles de pell i accessoris de moda, The One Milano dedicada al sector de la confecció i Milano Fashion & Jewels, fira de joieria i bijuteria. Alhora, del 25 al 27, obre les portes Lineapelle, la fira de la pell i components per al calçat. En tots aquests esdeveniments hi participen un total de 2.858 marques, un 41% internacionals de 51 països.
Dades exportacions
Les exportacions espanyoles de calçat, durant l’any 2024, han assolit un valor de 3.664,06 milions d’euros i 171,1 milions de parells amb uns increments del 5,9% en valor i 6,5% en parells respecte a l’any 2023.
Les exportacions de la Comunitat Valenciana d‟aquest sector han assolit un valor de 1.144,06 milions d‟euros, el 31 % de les exportacions espanyoles. Alacant concentra el 94% de les exportacions valencianes de calçat.
França, Alemanya, Itàlia i els Estats Units són les quatre principals destinacions del calçat de la Comunitat Valenciana, amb el 50% de les exportacions del sector. Itàlia se situa com el tercer mercat, amb un valor d’exportacions que ha pujat a 133,4 milions d’euros el 2024.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana