La Comunitat Valenciana registra el major increment en turisme internacional amb una pujada del 8,4% fins a l’abril
La Comunitat Valenciana ha rebut durant el primer quadrimestre de l’any 2.286.686 turistes estrangers, xifra que representa un augment interanual del 8,4%, el major increment registrat a nivell nacional, la mitjana se situa en una pujada del 2,3%. Així ho confirmen les dades de l’enquesta Frontur-Egatur que ha publicat aquest divendres l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
A més, la despesa que van realitzar els turistes estrangers durant els primers quatre mesos de l’any a la Comunitat, xifrat en 2.149.000 d’euros, també s’ha incrementat un 8,4% respecte al mateix període del 2017. Així mateix, es tracta de la major pujada de la despesa turística entre les principals comunitats autònomes espanyoles, la mitjana se situa en una pujada del 4,6% interanual.
Per mercats, França registra una pujada del 6,3% en el nombre de turistes fins a l’abril i els països nòrdics creixen un 7,6% interanual. Destaca l’increment del 27,8% del turisme belga, del 17,2% del turisme holandès i el 19% de l’italià.
Pel que fa a la motivació principal del viatge, destaca el creixement del turisme MICE que creix un 27,6% interanual de gener a abril. Un total de 183.843 turistes estrangers van venir a la Comunitat per motius de negoci durant el primer quadrimestre de l’any. Per la seva banda, les entrades de turistes estrangers per aeroport es van incrementar fins a l’abril un 9% interanual i per carretera un 16%.
Davant d’aquests resultats, el secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha volgut ressaltar que «la Comunitat Valenciana mostra en 2018 un sector turístic fort amb indicadors per sobre de la mitjana espanyola».
A més, ha volgut destacar que «segments lligats fora de temporada alta com és el turisme de negocis, acumula un increment proper al 30%». «Uns resultats el mèrit és exclusiu del sector que ha sabut adaptar-se a la conjuntura actual, reactivant productes que desestacionalizan i milloren el posicionament turístic de la nostra destinació», ha afegit el titular de Turisme.
Finalment, Colomer ha advocat per «no recrear-nos en aquestes xifres» i ha posat així el focus en millorar la rendibilitat del turisme i ser cauts davant la conjuntura del Brexit i la recuperació de mercats competidors com Tunísia «. Segons el parer del secretari autonòmic» hem de treballar per la diferenciació i per fidelitzar «. pel president de l’AVT» és important que els que vénen ara no es vagin a altres destinacions «.
Resultats mes d’abril
Respecte a les dades del mes d’abril, l’enquesta Frontur mostra que la Comunitat Valenciana va rebre un total de 770.745 turistes estrangers, un 2,8% més que en el mateix mes de 2017, per sobre de la mitjana nacional (-4,4 ) i incrementant tant les entrades per via aèria (+ 0,8%) com per carretera (+ 13,5%).
Durant aquest mes, els viatges per motiu de vacances han augmentat un 37,5%. Pel que fa a la despesa realitzada pels turistes estrangers a la Comunitat durant el mes d’abril, cal destacar que va aconseguir 680 milions d’euros, xifra que suposa un augment del 4,8% respecte al mateix mes de 2017. Per mercats, el mercat francès creix un 22,5%, l’italià un 49,4%, la holandès un 8,6% i el belga un 36,4%.
Compartir La Comunitat Valenciana registra el major increment en turisme internacional amb una pujada del 8,4% fins a l’abril
Informació i Foto: http://www.gva.es