DestacatPolítica

La Comunitat Valenciana presenta al Consell Interterritorial de Joventut dels programes de municipalització i Jove Oportunitat

El director general de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), Jesús Martí, ha presentat a Mèrida davant els responsables de Joventut de les comunitats i ciutats autònomes, les accions per a l’equitat territorial desenvolupades a la Comunitat Valenciana “basades en el municipalisme, a través d’ajuntaments i mancomunitats i en el criteri de proximitat, desenvolupat a través de Xarxa Jove, i dels consells locals i territorials de la joventut, amb actuacions concretes “.

A la sessió dedicada a les bones pràctiques en polítiques de Joventut, Jesús Martí ha explicat també el programa Jove Oportunitat (JOOP) dirigit a joves d’entre 16 i 21 anys que han abandonat la seva formació de manera prematura i que es troben sense feina. “A través del coaching s’aconsegueix la motivació i un nou enfocament en la manera d’abordar la seva realitat personal, laboral i social”, ha explicat.

Les inscripcions a JOOP les realitzen els ajuntaments, a través de diferents departaments, que són també els que aporten les aules del programa. Així mateix, Martí ha valorat que “és fonamental la implicació amb JOOP dels centres d’educació secundària del municipi”, la principal funció és orientar cap al programa a aquelles persones joves que han passat per les seves aules i el professorat i personal d’orientació consideren que poden beneficiar-se del pas per JOOP.

Cada acció JOOP s’estructura en diversos mòduls; el primer de desenvolupament personal i desenvolupament social; el tercer d’orientació professional amb visites a les empreses d’acollida; de convivència grupal i lleure educatiu en un alberg juvenil; el mòdul acadèmic, de preparació a les proves d’accés a la Formació Professional de grau mitjà i el mòdul de reentrada acadèmica amb trobades mensuals durant el primer semestre del curs següent al de la participació en el programa.

JOOP neix en sintonia amb l’Estratègia Europea 2020 i es tracta d’una iniciativa cofinançada pel Fons Social Europeu que ha fixat com a meta la reducció del abandonament educatiu primerenc (AET).

 

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint