La Comunitat Valenciana ha registrat el 2017 el seu màxim històric en turisme internacional
La Comunitat Valenciana ha registrat el 2017 el seu màxim històric en turisme internacional, com mostren les enquestes publicades per l’INE de Moviments Turístics en Frontera (Frontur) i l’Enquesta de Despesa Turística (Egatur).
Els turistes internacionals que van visitar la Comunitat Valenciana en 2017, prop de 9 milions (8.978.327) es van incrementar un 15,4% interanual i van gastar 8.481.000 d’euros, fet que suposa un augment del 14% respecte al 2016.
El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha valorat aquests resultats com “positius, tot i que hem de prendre les dades amb molta responsabilitat”, alhora que ha ressaltat que “aquestes xifres marquen la rellevància i el posicionament en els mercats internacionals de la Comunitat Valenciana “.
Colomer ha afegit que “hem de seguir treballant en la creació i desenvolupament de producte, de qualificació i de capital humà, que ha de ser la pauta en aquest 2018 que serà clau per veure la consolidació d’aquestes tendències”.
Així mateix, ha destacat que “el repte de la desestacionalització seguirà sent fonamental, hem d’ampliar les bones dades de la temporada alta i fer possible que el turisme vertebri i integri riquesa i ocupació al llarg de tot l’any, repercutint així en un major despesa turística “.
Els resultats de les enquestes mostren que es tracta de les millors dades de turisme internacional per a la Comunitat Valenciana de tota la sèrie històrica i suposa una de les majors pujades interanuals de tot el conjunt nacional, tant en el nombre de turistes estrangers que ens han visitat com en la despesa que han realitzat en 2017 en el nostre destí.
Resultats arribada de turistes estrangers
L’enquesta Frontur publicada per l’INE mostra que la Comunitat Valenciana va rebre el 2017 un total de 8.918.327 turistes, xifra que representa un destacat increment interanual (15,4%), per sobre de la mitjana d’Espanya (8,6%) .
Cal ressaltar que s’ha produït en 2017 un increment general dels principals mercats emissors. Regne Unit, amb una quota del 32,3%, acumula un increment del 14,6% en nombre de turistes. Destaca també l’evolució d’Holanda (+32,5), països nòrdics (+ 15,5%), Itàlia (+ 11,7%) o França (+ 7,3%).
Les entrades de turistes estrangers per aeroport es van incrementar en 2017 un 20,4% interanual i per carretera un 2,7%.
Així mateix, l’enquesta Frontur mostra que els viatges per motiu d’oci i vacances han augmentat el 2017 un 15,3% interanual i el turisme de negocis i motius professionals s’ha incrementat un destacat 42,1% durant l’any passat.
Despesa realitzada pels turistes estrangers
L’enquesta Egatur que ha publicat l’INE mostra que, el 2017, els turistes internacionals que van visitar la Comunitat Valenciana van gastar 8.481,3 milions d’euros el que suposa un augment del 14% interanual, l’increment més juntament amb la Comunitat de Madrid.
La mateixa enquesta indica que el 2017 el major volum de despesa a la Comunitat Valenciana el van realitzar els turistes britànics, amb un total de 2.447,4 milions d’euros; seguit pels francesos que van desemborsar 1.078,9 milions d’euros, els nòrdics amb 861.800.000 i els holandesos amb 558 milions d’euros.
Pel que fa a les variacions interanuals, destaca l’increment registrat pels turistes britànics, que augmenta un 10,4% respecte al mateix període de 2016; la despesa realitzada per turistes francesos s’incrementa un 8,2%. A més, els turistes nòrdics han incrementat la despesa en un 12,1% i Holanda també ha incrementat la despesa en un 16,2%.
D’altra banda, l’enquesta Egatur mostra que, el 2017, la despesa mitjana per turista és de 951 euros i la despesa mitjana diària se situa en 95 euros, un 4,9% superior al registrat el 2016. L’estada mitjana per turista internacional a la Comunitat és de 10 dies, superior a la mitjana espanyola situada a 7,7 dies.
Informació i Foto: http://www.gva.es