Esports

La Comissió Delegada de la RFEF acorda resoldre les competicions de futbol no professional sense descensos

La Comissió Delegada de la RFEF, reunida telemàticament en el matí d’aquest divendres, ha aprovat la proposta per resoldre les competicions no professionals que ja va ser analitzada per la Comissió de presidents territorials i la Junta Directiva, i que estableix finalitzar les fases regulars de les competicions federatives d’àmbit estatal sense descensos, així com disputar la fase final o play-off, en el cas d’haver-la, en format exprés i sense afluència de públic, amb un interval mínim de 72 hores entre els partits, excepte en categories juvenils on es dóna per acabada la temporada i es practiquen els ascensos.

Aquesta decisió s’ha pres tenint en compte la informació de l’Ministeri de Sanitat i de el Consell Superior d’Esports i està condicionada a l’evolució de la pandèmia i a les recomanacions d’aquests dos òrgans de govern.

La Comissió Delegada ha aprovat també, per unanimitat, l’ampliació a 5 canvis per equip en els partits de totes les categories nacionals de manera extraordinària. Aquests canvis es podran fer en tres moments de el partit, d’acord amb el que estableixi la IFAB, amb l’objectiu de protegir la salut dels jugadors, després de les limitacions que per als seus entrenaments ha suposat el període de confinament. Aquesta mesura ha estat prèviament comunicada a la Lliga, a través de Javier Tebas, que ha mostrat el seu suport a la mateixa.

La nova normativa aprovada per la IFAB s’aplicarà, també amb tota la seva extensió, en els play-off dissenyats per a la resolució de competicions.

S’ha establert, a més, que els equips podran convocar per als partits a 23 jugadors a Primera i Segona Divisió i a 20 en les fases d’ascens de Segona Divisió B, Tercera Divisió i competició femenina.

També s’ha acordat que el Comitè o el jutge de Competició de la RFEF validaran les posicions de les diferents competicions per establir la classificació.

Si per qualsevol raó no poguessin disputar-se la totalitat dels partits que preveu la normativa en relació amb les competicions no professionals, la Comissió Delegada hauria d’adoptar un nou acord per a la fixació de sistema de finalització de les competicions.

D’altra banda, s’ha disposat que, en totes les categories arbitrals (futbol i futbol sala) corresponents a competicions que no es puguin completar no hi haurà descensos d’àrbitres.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint