La Ciutat de les Arts i les Ciències convoca el concurs escolar ‘Acció pel clima’ per premiar les millors idees sostenibles
L’objectiu principal és conscienciar l’alumnat i la societat sobre la situació climàtica actual perquè divulguin aquesta realitat i proposin canvis en els hàbits quotidians.
Les inscripcions es podran realitzar des d’aquest dijous, 15 d’octubre, fins al 18 de gener de 2021. El concurs tindrà una fase en línia (fins el 8 de febrer de 2021), en la qual cada equip enviarà el seu projecte en format audiovisual , i una fase presencial, en la qual es donaran cita al Museu dels Ciències dels equips seleccionats.
Hi ha quatre categories per nivells educatius: primer cicle de Primària (de 6 a 8 anys), que hauran de presentar un projecte d’hort escolar; segon cicle de Primària (de 8 a 10 anys), amb el projecte 3R, que consisteix en el disseny d’un element o mecanisme realitzat amb materials reciclats; tercer cicle de Primària (de 10 a 12 anys), a què correspon realitzar un projecte al voltant de l’aprofitament de l’aigua; i Secundària o Cicles Formatius, que hauran de presentar un projecte sobre classificació eficient de residus i energies renovables.
Un cop lliurats els projectes, en la fase en línia, seran avaluats per un jurat que determinarà aquells que passen a la següent fase. La comunicació dels finalistes serà l’1 de març de 2021. La final es realitzarà al Museu dels Ciències el 26 de març de 2021 amb els millors projectes presentats.