CulturaDestacat

La Big Band UJI i la HU Big Band de Berlín comparteixen escenari en el concert de cloenda del curs de música 2024-2025

Jazz, swing, soul… són ritmes que sonaran al Paranimf de la Universitat Jaume I el pròxim divendres 6 de juny en el concert amb el qual es posa fi al curs de música 2024-2025. El cartell per a la cita l’integren la Big Band UJI i la HU Big Band de la Universitat Humboldt de Berlín, que és la formació convidada en aquesta ocasió.

El concert compta amb dues parts. La primera part del concert serà a càrrec de la Big Band UJI i tindrà com a nexe la música i els ritmes de Duke Ellington, un dels autors més importants de la història del jazz. La banda que codirigeixen Víctor Colomer i David Pastor, nominat als premis de l’Acadèmia de la Música d’Espanya, interpretarà les peces Harlem Nocturne, Concerto for Cootie, Begin the Beguine, Recordame, I’m getting sentimental over you i Bei mir.

En la segona part, la HU Big Band interpretarà peces de diferents estils en les quals destaca la potència dels metalls. En concret, l’agrupació alemanya tocarà els temes Ya gotta try harder, Groove Merchant, Conclusion in a flat, Greenfield, If ain’t got you, Caribe, Boogie Down, Caravan i Feeling good. La HU Big Band és el conjunt de jazz de la Universitat Humboldt de Berlín i, formada per estudiants, s’ha consolidat com una de les formacions de big band més importants de Berlín dels darrers anys.

La banda és dirigida pel trompetista espanyol Armando Carrillo, que va viure a Benicàssim, i captiva el públic amb arranjaments enèrgics i irresistibles, rics sons de metall, una precisió mil·limètrica i impressionants acrobàcies vocals. En el seu repertori es troben peces de diferents estils com ara clàssics del swing, arranjaments llatins, estàndards de jazz, originals, soul, funk i peces vocals, amb els quals busca oferir una vetllada plena de ritme.

La participació de la HU Big Band de la Universitat Humboldt en el concert de cloenda de l’any acadèmic forma part de la col·laboració encetada entre les dues agrupacions i que continuarà amb un concert de la Big Band UJI a Alemanya.

La Big Band UJI s’ha convertit en un referent de l’Espai de Jazz del Servei d’Activitats Socioculturals, per on han passat gran nombre d’estudiants de la Universitat, del Conservatori de Música de Castelló i professionals del jazz. Aquesta agrupació musical té com a objectiu apropar el jazz a tota la comunitat universitària en particular i a la societat en general, des de la pràctica directa.

El concert serà amb entrada lliure fins a completar l’aforament i tindrà lloc a les 20 hores del pròxim dia 6 de juny al Paranimf de l’UJI.

Informació i Foto: UJI

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint