La biblioteca municipal de Borriana celebra el 30è aniversari amb una programació especial
• Una exposició fotogràfica, jornades de portes obertes, una fuita room, un torneig de la fallera calavera i teatre infantil seran algunes de les activitats que animaran la biblioteca entre novembre i desembre
La Biblioteca Municipal de Borriana està de celebració, ja que es compleixen 30 anys des que el 18 de novembre de 1991 obrís les portes i comencés a oferir el servei de préstec de llibres a la seva seu actual al CMC la Mercè.
El regidor de Cultura de l’Ajuntament de Burriana, Vicent Granel, juntament amb la directora de la Biblioteca Municipal de Borriana, Amparo Ríos, i personal de la biblioteca han donat a conèixer les activitats amb què se celebraran els 30 anys, entre elles, una exposició fotogràfica, visites guiades, una jornada de portes obertes, una fuita room, un torneig de la fallera calavera i teatre infantil.
Aquestes són algunes de les activitats que dinamitzaran la biblioteca entre novembre i desembre per celebrar els seus sis lustres oferint literatura als i les burrianeses. Sobre això, Granel ha agraït “la feina diària de les treballadores de la biblioteca per fomentar la lectura, que fa que cada any s’aconsegueixi un molt bon índex de préstecs de llibres per habitant”.
Així, la institució vol celebrar els seus 30 anys oferint tot tipus d’activitats per “donar a conèixer tot allò que una biblioteca com la de Borriana pot oferir, tant als més petits com als grans, i promoure que segueixi sent un nexe de la ciutadania de Borriana amb la cultura”, ha subratllat Ríos.
Dilluns que ve, 15 de novembre, s’inaugura una exposició fotogràfica de la història de la biblioteca a la Mercè, i el dijous 18 s’organitza la Jornada de Portes Obertes, amb passades a les 16h ia les 20h “per apropar a la ciutadania el funcionament, la història i la intrahistòria d’un dels serveis bibliotecaris més capdavanters de la província”.
Aquest mateix dijous a les 18h, els nens i nenes de 8 a 12 anys podran participar a l’escapament room L’enigma literari, per intentar resoldre els misteris que es plantegen a l’espai de la biblioteca. Per a aquesta activitat serà necessària la inscripció prèvia.
El divendres 19 a les 18h, arriba el teatre infantil amb el passi de l’obra 3 cambrers, d’Improplana Plus, mentre que el 3 de desembre, també a les 18h, el contacontes Felip Kervarec animarà els més petits amb Cada racó té seu conte.
El dia 5, per altra banda, s’ha organitzat un dia al voltant del popular joc de taula valencià La fallera calavera. Així, al matí a les 11h, se celebrarà un torneig per als amants o interessats en aquest joc i, a la tarda, a les 19h arribarà al Teatre Payà la sorneguera obra sobre la història d’una fallera que torna convertida en zombie després de morir en una mascletà, inspirada en el joc i les novel·les.
El preu de l’entrada per a aquesta obra és de 5 euros, mentre que la resta d’activitats són gratuïtes i de lliure accés, tot i que podeu reservar les entrades a través de
Informació i Foto: Ajuntament de Borriana