La Barona inicia les festes en honor a la Mare de Déu dels Àngels
La Barona inicia aquest divendres 26 de juliol les festes en honor a la Mare de Déu dels Àngels. Unes celebracions que, al llarg de sis jornades, permetran a tots els veïns i veïnes d’aquesta pedania de Vall d’Alba gaudir d’un ampli programa d’activitats que abasten des de les celebracions religioses a activitats lúdiques i populars.
“Es tracta d´unes dates molt especials que, a més de rendir tribut a la patrona de La Barona, ens permeten estrènyer llaços i enfortir la nostra identitat tant cultural com comunitària”, ha explicat l´alcaldessa de Vall d´Alba, Marta Barrachina, que també ha volgut agradar el “gran treball realitzat” per la Comissió de Festes, que aquest any està integrada per Roberto Mas, Esther Centelles, Lorena Ibáñez, Sergio Escrig, Sara Barrachina, Jesús Barrachina, Raquel García i Laura Galmés.
Alhora, l’alcaldessa també ha volgut ressaltar la implicació de la regidora Silvana Mas, responsable de la pedania, que aquest any també forma part de la comissió de festes com una integrant més.
A tots ells se sumaran Soledad Marín Monferrer, Maribel Forés Castillo i Consuelo Barrachina Bellés, com a Dones del Cor de Jesús de la Barona per al present exercici.
Pel que fa al programa d’actes, les celebracions començaran aquest divendres 26 de juliol amb el tradicional sopar de pa i porta a la plaça de la Mare de Déu dels Àngels, on la comissió de festes aportarà vi, gasosa i aigua. L’espectacle de la macro discomòbil ‘The End’, amb confeti i globus d’animació, clourà la jornada.
Al seu torn, el dissabte 27 de juliol els més petits seran els protagonistes amb diverses activitats aquàtiques, mentre que els grans podran gaudir d’un dinar a base de pollastre rostit abans de competir al tradicional concurs de botifarra. Jocs infantils, tarda flamenca a càrrec del grup ‘Jarabe de Rumba’ o un multitudinària sopar de ‘pa i porta’ seguida de disco mòbil allargaran la festa fins a altes hores de la matinada.
Pel que fa al diumenge dia 29, els veïns de la Barona estan cridats a participar al tradicional concurs de paelles, que arrencarà a partir de les 14.00 hores. I, per als més petits, a les 17.00 hores començarà una gran celebració aquàtica amb tobogans i la festa de l’escuma.
Pel que fa al dilluns 1 de juliol, l’acte central serà una monumental i multitudinària torrà popular de sardinas que s’iniciarà a les 21 hores i que seguirà amb una disco mòbil.
Les dues darreres jornades de les festes tindran un caràcter religiós especial i estaran dedicades a honrar el Cor de Jesús (dijous 1 d’agost) i la Mare de Déu dels Àngels (divendres 2 d’agost), patrona de la Barona, una celebració que serà oficiada per mossèn Óscar Bolumar ia la qual seguirà una exhibició de balls regionals a càrrec del Grup de Danses de la Vall d’Alba.
“Des de l´Ajuntament vull convidar a totes les persones que així ho desitgin que acudeixin a compartir amb nosaltres aquestes festes tan especials ia gaudir de les diferents activitats que hem programat”, ha indicat l´alcaldessa de Vall d´Alba, Marta Barrachina, que ha destacat el caràcter popular i eminentment obert d’aquestes festes.
Informació i Foto: Ajuntament de la Vall d’Alba