Política

La AVI i Inescop exploren noves vies de col·laboració per reforçar la R + D + I en la indústria del calçat

El vicepresident executiu de l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI), Andrés García Reche, ha visitat aquest dimecres el Centre Tecnològic del Calçat (Inescop), on ha mantingut una reunió de treball per abordar noves accions que ampliïn les vies de col·laboració ja existents amb aquest centre de referència per al sector del calçat.

García Reche i el director d’Inescop, Miguel Ángel Martínez, han repassat els projectes que ambdues institucions han desenvolupat fins a la data de forma conjunta i han coincidit en la necessitat d’intensificar l’aposta pel disseny i la innovació en una indústria, la del calçat i els seus components, amb una elevada implantació a la província d’Alacant.

Les dues organitzacions s’han compromès, a més, a estudiar noves actuacions que impulsin la incorporació de més R + D + ia la indústria a través de les eines previstes en les convocatòries d’ajuda en concurrència competitiva de l’Agència Valenciana de la Innovació. En aquesta trobada també ha participat la secretària general de l’AVI, Olivia Estrella, així com César Orgilés, conseller tècnic de l’esmentat centre tecnològic.

En l’última edició, que es va resoldre el passat juny, Inescop ha reeditat el suport obtingut en 2018 per a la incorporació d’un agent d’innovació, una de les figures impulsades des de l’Agència per tal de connectar les línies de treball que desenvolupa la comunitat científica i investigadora amb les necessitats del teixit productiu. En total, l’AVI finança l’acció de 13 agents en universitats, associacions, instituts tecnològics i entitats sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana.

Durant la visita al centre, García Reche i Estrella s’han interessat per l’activitat que desenvolupa l’agent integrat en Inescop, qui els ha proporcionat informació sobre els contactes entre empreses i grups de recerca que ha afavorit durant els últims mesos.

La col·laboració entre ambdues institucions s’estén també al comitè estratègic d’innovació especialitzat en Emergències, que impulsen l’AVI i l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE), en què Inescop ha aportat propostes per millorar els equips de protecció individual .

Per la seva banda, Miguel Ángel Martínez ha aprofitat el recorregut per explicar de primera mà els projectes de R + D + I en els quals estan treballant els investigadors d’aquest centre, que forma part de la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (Redit ).

La direcció de l’AVI ha continuat la visita a la fàbrica Magrit, de la qual el vicepresident d’Inescop, José Amat, és conseller delegat. En aquest cas, el seu director gerent, Manolo Amat, ha mostrat les instal·lacions d’aquesta històrica firma de calçat femení, fundada el 1929, que combina la tradició artesana amb la tecnologia més avançada desenvolupada per Inescop.

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint