La 10k d’Alboraia es tanca amb més de 1200 participants i una de les recaptacions solidàries més grans de la seva història
La desena edició de la cursa solidària 10K contra el càncer s’ha disputat aquesst cap de setmana a Alboraia amb un èxit incontestable de participació i recaptació. Un total de 1.245 corredors i corredores han completat la prova (als quals cal afegir els 101 nens i nenes de la Mini 10K), aconseguint una suma total de 13.025 euros que es destinaran íntegrament a l’Associació Espanyola contra el Càncer de la localitat . Entre els integrants de la prova hi havia el campió olímpic i mundial de marató Martín Fiz.
A la categoria general, els vencedors masculí i femenina han estat, respectivament, Joshua García Galán (amb un temps de 00:33:17) i Patricia Rodríguez Calvo (00:41:04). Amb ells, han completat el podi Hugo Monfort i Alejandro Benages, d’una banda, i Alba López i Yolanda González, de l’altra. En total, hi han participat 865 homes (69,48%) i 380 dones (30,52%), més d’un 75% dels quals corrien amb borsa solidària. Els clubs més representats han estat Xufarunners Alboraya (118 corredors), Redolat Team (54) i S.D. Correcamins (27).
Tots ells van poder recuperar forces gràcies a una recompensa que ja s’ha convertit en una icona d’aquest esdeveniment: una bona orxata amb fartons. Entre les xifres més curioses, destaquen cinc corredors de 15 anys com els més joves de la prova i una dona de 78 com la més veterana d’aquesta edició. La franja més present entre els participants ha estat 45 anys, amb un total de 58 inscripcions.
Informació i Foto: Eva Montesinos