Justícia anuncia que els jutjats de Sant Vicent del Raspeig seran sostenibles energèticament a finals d’any
L’edifici dels jutjats de Sant Vicent del Raspeig serà sostenible energèticament a finals d’any una vegada concloguin els treballs previstos per a la substitució de les lluminàries, així com la de el sistema de climatització i la instal·lació de panells fotovoltaics, en total, totes aquestes actuacions suposaran una inversió de 482.379 euros aportats pels fons europeus Feder i el programa Jessica.
El primer projecte, que ja ha estat adjudicat, consisteix en la substitució de tota la il·luminació de les cinc plantes de l’edifici que alberga els jutjats de Sant Vicent on s’instal·larà tecnologia LED que permetrà reduir la factura de la llum, així com les emissions de CO2 de la seu judicial. La inversió prevista és de 38.577 euros finançada pel programa europeu i el termini d’execució de les obres es prolongarà durant dos mesos.
A aquesta actuació li succeirà la renovació de el sistema de climatització de tot l’edifici i la instal·lació de panells fotovoltaics en els projectes està treballant ara mateix el Servei d’Enginyeria per a la Transició Energètica de les Seus Judicials i que està previst que es licitin a la tornada de l’estiu. El primer projecte té un pressupost de 389.300 euros i el segon de 54.502 provinent dels fons Feder de la Unió Europea.
D’aquesta manera, Sant Vicent de l’Raspeig serà el quart partit judicial de la província d’Alacant, després dels d’Alcoi, Benidorm i Elda, en comptar amb una seu judicial sostenible energèticament. Mentrestant, avancen els treballs per a la transformació dels jutjats de Dénia, Elx, Ibi, Novelda, Oriola i Torrevella.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana