Política

Juanfran Pérez: “Els campus universitaris són espais de llibertat i de respecte, no trinxeres ideològiques per al linxament polític”

El secretari general del PPCV, Juanfran Pérez, ha mostrat el seu rebuig a una obra exposada a la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València en què es retrata el president de la Generalitat, Carlos Mazón, com si fos un reu i sota el lema “A presó” un “campus universitaris són espais de llibertat i de respecte”. elegit democràticament”, ha afirmat.

Pérez ha destacat que des del PPCV «respectem profundament la llibertat d’expressió, fins i tot quan s’expressa amb duresa. Però quan una institució pública dóna espai a una obra que directament acusa, jutja i condemna sense proves, estem davant d’una cosa més seriosa: la banalització del dolor, la politització de l’art i una falta de respecte a la veritat ia l’Estat de Dret».

El també portaveu del Grup Parlamentari Popular a les Corts ha recordat que la crítica política forma part de la democràcia, però també que “l’art no es pot coartar per humiliar, ni la universitat un escenari per legitimar atacs personals disfressats de reivindicació”.

Segons ell, el contingut i la ubicació de la peça, a l’accés principal de la Facultat, evidencien una intencionalitat política que busca la màxima repercussió: «No es tracta d’una creació artística, sinó d’un missatge d’odi camuflat en un format cultural. Pintar un president democràtic com un pres no és art: és manipulació».

Per últim, Pérez ha alertat sobre el paper d’algunes institucions públiques «en la creixent crispació política que vivim». «Que això s’exhibeixi en una universitat pública, finançada amb diners de tots, ens hauria de fer reflexionar», ha conclòs.

Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint