Cultura

Joves talents de la música simfònica es reuniran al Festival Internacional d’Orquestres que impulsa la Diputació d’Alacant

La sisena edició del Festival Internacional de Joves Orquestres impulsat per la Diputació d’Alacant oferirà aquest any a la província un complet programa de concerts que reunirà músics de diversos racons del món. El ADDA, al costat del Auditori Teulada Moraira i l’Auditori de Torrevieja, acollirà les actuacions de les quatre formacions participants.

El diputat de Cultura, César Augusto Asencio, ha donat a conèixer aquest matí tots els detalls que componen aquest cicle simfònic, amb un pressupost de 65.000 euros i que es desenvoluparà de l’1 al 9 d’agost. «Un dels principals afanys de la Diputació és el foment i la divulgació de la cultura i, en aquest cas, a través de la música i d’aquesta trobada de joves promeses volem donar visibilitat al talent i treball d’aquestes formacions i dels seus components «, ha puntualitzat Asencio.

Com en altres edicions, en les quals s’ha treballat amb quatre formacions de diferents formats, aquest any el Festival comptarà amb tres orquestres simfòniques i una de cambra. A l’amfitriona Orquestra de Joves de la Província d’Alacant (OJPA) s’uniran la Jove Orquestra Nacional de Tailàndia, l’Orquestra de Corda Europa Now -amb residència entre Londres i Romania- i la Jove Orquestra de Polònia -de la regió de Pomerania- .
Tal com ha explicat el director de l’OJPA, Francisco Mestre, aquest any, en què s’han rebut més de 35 sol·licituds de tot el món, el concert de cloenda tindrà com a protagonista a la jove solista Carla leurs i inclourà un programa propi. Les quatre orquestres al complet oferiran aquesta última audició en què s’interpretarà el Concert de Violí de Tchaikovsky i la Simfonia N º 1 ‘Titan’ de Mahler.

Al costat de Asencio i Mestre han assistit a la presentació l’alcalde de Teulada, Carlos Linares, i el regidor de Cultura de Torrevella, Domingo Pérez. Tots els assistents han coincidit a assenyalar la qualitat de les orquestres participants en aquest Festival, els concerts seran gratuïts limitats a l’aforament de cada auditori.

 

 

Informació i Foto: http://www.diputacionalicante.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint