Política

José Luis Aguirre es reuneix amb el Consell Regulador d’Orxata Xufa de València per abordar els temes de més interès per al sector

El conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, José Luis Aguirre, acompanyat pel director general de Desenvolupament Rural, Francisco Javier Benito, han mantingut una reunió amb els representants del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Protegida Xufa de València, per tractar temes de rellevant importància per a aquest sector de l’agricultura tan important per a València.

La situació dels agricultors registrats a la Denominació d’Origen (DOP) Xufa de València, així com l’expedient de l’Entitat Nacional d’Acreditació (ENAC), han estat alguns dels temes més importants que s’han abordat, ja que l’acreditació és una eina cada cop més utilitzada per les empreses en trobar-hi un valor afegit en termes d’eficiència i seguretat, a més de possibilitar l’obertura a nous mercats.

Cal recordar que el mes d’abril passat, la Conselleria d’Agricultura, va aprovar l’ampliació del nombre de municipis amb cultius emparats pel Consell Regulador de la Denominació d’Origen Protegida Xufa de València.

Concretament, s’hi han incorporat un total de cinc localitats limítrofes amb la zona actualment emparada: Rafelbunyol, Sagunt, Pobla de Farnals, Puig de Santa Maria i Massamagrell. Aquests municipis tenen el mateix vincle al cultiu de la xufa que el dels municipis confrontants ja emparats pel CRDO Xufa de València.

La zona de producció de la xufa acollida a la DO està situada a l’horta de València, i compta amb una extensió aproximada de 542 hectàrees, que produeixen uns 5,3 milions de quilos de xufa seca, un 90 % dels quals estan emparats per la DO.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint