José Bordalas (tecnic del Valencia CF) analitza la derrota davant el Deportivo Alaves
José Bordalás ha comparegut davant els mitjans de comunicació després de la derrota davant el Deportivo Alavés per 2 gols a 1.
Ha estat aquest el pitjor partit del València CF a tota la temporada?
No sé si ha estat el pitjor, no ho comparo, però ha estat un partit molt mal. Sobretot el primer temps. El llencem a les escombraries. Jo sóc el màxim responsable, però l’equip no va estar al partit. No podem afrontar un partit així, el rival ens ha superat en intensitat, ens han guanyat en això únicament. No en joc, però ens han guanyat en intensitat, disputes, pilota parada… Ells es van posar per davant, al segon temps vam tenir una millora, vam aconseguir l’empat i novament en una altra acció a pilota parada, després d’un penal de Yunus Musah, van tornar a posar-se al davant i no hi va haver opció. Cal afrontar els partits amb el nivell d’intensitat apropiat.
Es fan impossibles les aspiracions d’assolir llocs de competició europea?
Impossible no hi ha res. Cal ser realista, portem una mala ratxa i amb aquests números no et dóna. Cal ser realistes, sabíem que teníem davant un rival amb una gran necessitat, cada pilota els anava la vida, si no entràvem al partit amb aquest nivell d’intensitat i d’atenció el podíem pagar i ho hem pagat. No hi ha res a atribuir, el rival ens va superar en això i hem perdut el partit.
A la segona part feia la sensació que el gol del València CF ha esperonat el Deportivo Alavés. Està dacord amb això?
Sí, sobretot perquè ells van començar a llançar el joc directe amb Joselu, nosaltres no vam interpretar bé perquè volíem jugar a curt. No aclaríem la pilota, ells han apretat per la necessitat d’aconseguir la victòria, havíem d’haver-nos tret aquesta pressió amb alguna acció de pilota llarga, no ho hem fet. No ho hem interpretat bé i hi ha hagut diversos minuts on no sortíem del nostre propi córner. Hi va haver una jugada a pilota parada on vam cometre penal.
Dijous vam veure totes les virtuts d’aquest equip i avui totes les mancances?
Hi ha una cosa que és innegociable, el nivell amb què cal afrontar el futbol. Si no ho afrontes així, les teves prestacions baixen moltíssim i avui ha estat aquell dia. No vam entrar al partit com devíem i ho hem pagat molt car. Ells han estat molts més experts a manejar situacions del partit que han estat decisives.
El sorprèn veure el Deportivo Alabès tan avall?
Sí, et sorprèn perquè és un equip que tinc molt afecte, sempre li desitjo el millor. Som en una lliga difícil, complicada, per a tothom. A nosaltres ens agradaria estar molt més amunt, però això dóna compte de la dificultat que té el campionat, qualsevol equip et pot guanyar, la classificació és secundària en molts moments. Tots ens estem jugant molt i cada partit és a cara de gos, aquesta és la realitat del futbol.
Informació i Foto: Valencia CF